فراخوان مشمولان ۱۸ساله به خدمت سربازی
فراخوان مشمولان ۱۸ساله به خدمت سربازی
سربازان ۱۸ساله به خدمت فراخوانده شدند.

 
به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر، گفت: کلیه مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال های 1355 تا1383می بایست مطابق قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده اند،با ورود به سن مشمولیت (18 سال تمام) ،6 ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.
سرهنگ کریم پور، تصریح کرد: دانش آموزان،دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تحصیلی تعیین شده مشغول به تحصیل هستند و در صورت ترک تحصیل،انصراف،اخراج و یا فراغت از تحصیل،حداکثر به مدت یکسال مهلت معرفی خواهند داشت.
وی در ادامه اظهار داشت: متعهدین خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه های دولتی که قبل از اتمام تعهد،به هر دلیل شرایط ادامه خدمت را ندارند، از تاریخ انصراف از تعهد حداکثر به مدت 6 ماه مهلت دارند تا با مراجعه به دفاتر “پلیس+10” برای ادامه خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، خاطرنشان کرد: مشمولان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت،پس از انقضاء مدت اعتبار آن ، می بایست ظرف مدت یک ماه برای رسیدگی مجدد به وضعیت خدمتی خود به دفاتر مذکور مراجعه کنند.
سرهنگ کریم پور همچنین اذعان داشت: مشمولانی که در مهلت تعیین شده وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند وارد غیبت شده و برابر ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی ، با محرومیت های اجتماعی از جمله عدم استخدام، عدم امکان دریافت وام ،عدم دریافت مستمری از سازمان های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی،عدم صدور پروانه کسب و … مواجه خواهند شد.
سرهنگ کریم پور ، ادامه داد: طبق ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی،مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا 3 ماه باشد،90 روزاضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از 3 ماه باشد تا180 روز اضافه خدمت خواهند داشت.
وی با بیان این که مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال می باشد،علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت،مشمول فراری نیز محسوب شده و به مراجع صالح قضائی معرفی می شوند، یادآور شد: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یا کانال سازمان درپیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi @ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.