عملیات اجرایی هشت طرح ساماندهی دریا در مازندران آغاز شد
عملیات اجرایی هشت طرح ساماندهی دریا در مازندران آغاز شد
عملیات اجرایی همزمان هشت طرح ساماندهی دریا در سواحل شهرستان های چالوس، تنکابن، رامسر، محمودآباد، بابلسر، جویبار، نکا و عباس‌آباد روز یکشنبه به صورت همزمان با دستور استاندار مازندران آغاز شد.
ندای تجن-عملیات اجرایی طرح‌های ساماندهی دریا در شهرستان های چالوس ،تنکابن، عباس آباد، رامسر ، محمود آباد، بابلسر، جویبار و نکا با دستور استاندار مازندران و با حضور مشاور و دستیار ویژه استاندار، علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندار شهرستان چالوس، رئیس سازمان همیاری شهرداری های استان و سایر مسئولین آغاز شد.

اجرای این طرح ها تا آماده شدن برای شنا حداکثر دو هفته زمان می برد. در این طرح ها دوش آب شیرین ، نماز خانه ، تخت های آفتاب گیری ، کانکس مدیریتی ، سرویس بهداشتی، رختکن تعویض لباس و محل استقرار ناجیان زنانه و مردانه پیش‌بینی شده است.

فرجی، رئیس سازمان همیاری شهرداری های استان در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرای این طرح ها توسط سازمان متبوع؛ با بیان این که اجرای طرح ساماندهی در راستای دستور رئیس جمهوری در ارتباط با آزادسازی سواحل و افزایش ارائه خدمات به گردشگران انجام شده است، گفت: با بهره برداری از این طرح ها در مجموع تعداد اماکن ساماندهی سواحل مازندرانی خزر به ۶۸ نقطه افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور دهم بهمن ماه سال گذشته در دستوری صریح‌ همه دستگاه‌های دولتی را بدون استثنا موظف به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده دریا تا مرز قانونی حداقل ۶۰ متر از ساحل کرد.

تصرف حریم سواحل دریای خزر معضل چند دهه ای در استان های شمالی بود. تعریف حریم ۶۰ متری برای سواحل خزر دارای قانون مصوب با قدمت بیش از یک دهه است که پیش از این به علت مقاومت دستگاه های دولتی بدرستی اجرایی نشده بود.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران امروز یکشنبه در ادامه سفرهای شهرستانی به چالوس سفر کرده است.

 استاندار را در این سفر حدود ۵۰ مدیرکل دستگاه اجرایی همراهی می کنند و بازدید از چند طرح نیمه‌تمام عمرانی، اعزام نماینده به تمامی روستاها به منظور گفت و گو با روستاییان و احصای مسایل و مشکلات آنها از اهداف سفر یک روزه استاندار مازندران به چالوس اعلام شده است.

حسینی‌پور در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و ایثارگران و فعالان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان چالوس دیدار و گفت و گو خواهد کرد. برگزاری نشست شورای اداری شهرستان هم برنامه پایانی سفر استاندار مازندران به چالوس اعلام شده است.

پیشتر استاندار مازندران طی روزهای یکم فروردین و ششم و نوزدهم خرداد ماه به ترتیب در اولین، دومین و سومین سفر شهرستانی به نکا، گلوگاه و فریدونکنار سفر کرده بود.

  • منبع خبر : روابط عمومی