محدودیت تولید نیروگاه نکا با لایروبی حوضچه آرامش رفع می‌گردد  
محدودیت تولید نیروگاه نکا با لایروبی حوضچه آرامش رفع می‌گردد  
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از روند لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه بازدید کرد و گفت با اجرای این طرح و افزایش عمق حوضچه آرامش تا پنج متر و تامین آب مورد نیاز برای سیستم‌های خنک‌کاری واحدهای بخار، عملکرد این سیستمها بهبود یافته و محدودیت تولید برق این مجموعه برطرف می‌شود.

ندای تجن_سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه از فرایند لایروبی حوضچه های آرامش نيروگاه  شهید سلیمی نكا بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از روند لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه بازدید کرد و گفت با اجرای این طرح و افزایش عمق حوضچه آرامش تا پنج متر و تامین آب مورد نیاز برای سیستم‌های خنک‌کاری واحدهای بخار، عملکرد این سیستمها بهبود یافته و محدودیت تولید برق این مجموعه برطرف می‌شود.

علیرضا تنگسیری با اشاره به نیاز سیستمهای خنک کاری واحد های بخار به آب دریا، افزود: حوضچه های آرامش به منظور حذف تلاطم و طوفانهای دریایی ایجاد شد و همزمان با ته نشین شدن رسوبات، آب دریا به سمت نیروگاه هدایت می گردد و بخار توربین‌های واحدهای بخار و واحد بخار سیکل‌ترکیبی از این طریق خنک می شود، اما ته نشین شدن رسوبات هدایت آب دریا را با مشکل مواجه کرده بود.

تنگسیری با بیان اینکه رسوب گل و لای مانع تامین مناسب آب مورد نیاز واحدهای این نیروگاه از حوضچه آرامش شده است، ادامه داد: به دلیل کاهش ورود آب دریا به تجهیزات و سیستم های خنک کاری، این مسئله موجب محدودیت در تولید انرژی برق شده است.

وی یادآورشد: آخرین لایروبی این حوضچه به حدود ۱۵ سال پیش بازمی‌گردد که با درخواست مدیران نیروگاه از نیروی دریایی سپاه برای رفع این مشکل، از سال ۹۸ وارد عمل شدیم و در طی دو سال و نیم گذشته لایروبی بخش عظیمی از محیط دریایی مربوط به نیروگاه، بخصوص حوضچه آرامش نیروگاه سیکل ترکیبی انجام شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه ماهیانه هفت هزار مترمکعب لایروبی صورت می‌گیرد، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا عمق حوضچه آرامش را به پنج متر برسانیم؛ بدین منظور در تلاش هستیم با افزودن امکانات بیشتر سرعت کار را افزایش داده و مدت زمان انجام لایروبی را از دو سال به یک سال کاهش دهیم. 

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت توليد 2214 مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور، بیش از 4 درصد برق كشور را تامین می کند.

  • منبع خبر : روابط عمومی