تولید بیش از ۶هزارتن گوشت قرمز در سال
تولید بیش از ۶هزارتن گوشت قرمز در سال
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: این شهرستان با داشتن 736 هزار واحد دامی، سالانه 6 هزار و 580 تن گوشت قرمز تولید و روانه بازارهای مصرف می کند.


به گزارش ندای تجن به نقل از مازندپاج، رضا پورفلاح اظهار کرد: برای حمایت از تولید و حفظ امنیت غذایی، نهاده های یارانه دار، تسهیلات سرمایه در گردش از طریق کارت های اعتباری خرید نهاده دامدارکارت و مرغدار کارت در شهرستان ساری توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: این شهرستان با داشتن 736 هزار واحد دامی، سالانه 53 هزار تن شیر و 6 هزار و 580 تن گوشت قرمز تولید و روانه بازارهای مصرف می کند.

وی با اشاره به اینکه این واحدها شامل 65 هزار راس دام سنگین و 365 هزار و 900 راس دام سبک است، اضافه کرد: بخش دامی علاوه بر پتانسیل بالا در اشتغال مستقیم، تولید و پرورش، ظرفیت بالایی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش دامی دارد.

پورفلاح با بیان اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی ضمن کاهش میزان بیکاری‌های دایمی و فصلی در مناطق روستایی، زمینه مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی را فراهم آورده و به افزایش تولیدات، بهره وری، ایجاد فرصت‌های شغلی، تامین نیاز‌های اساسی، پیوند با دیگر بخش‌های اقتصادی و کاهش نابرابری‌های منطقه‌ای کمک می کند، گفت: 5 ایستگاه جمع آوری شیر، چهار واحد کارخانه خوراک دام و 6 کارخانه لبنیات در این شهرستان فعال است.