کاهش ۳۲درصدی غرق‌شدگی در استان/محمودآباد در صدر خطر
کاهش ۳۲درصدی غرق‌شدگی در استان/محمودآباد در صدر خطر
مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : از اول خرداد لغایت 17 تیرماه امسال 21 نفر بر اثر غرق‌شدگي در دریای مازندران جان خود را از دست دادند، که اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 32 درصد كاهش يافته است.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان،دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه 81 درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند ، تصریح کرد : از كل موارد غرق‌شدگي در این مدت 20 نفر مرد و یک نفر زن هستند.
محمود آباد بیشترین شهر

بر اساس اين گزارش در اين مدت شهرستان هاي محمود آباد با 6 ، عباس آباد با 4 بيشترين موارد مرگ ناشي از غرق شدگي را داشتند. اين در حالي است كه شهرستان های ساری ، جویبار و بهشهر گزارشي از مرگ بر اثر غرق شدگي در آن به ثبت نرسید.
بیشتر غرقی ها دارای سن 21تا 30 سال هستند
بررسی ها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین 21 تا 30 سال 12 نفر هستند و کمترین آن بالای 60 سال یا یک مورد غرقی گزارش شده است.
این مقام اجرایی استان در پایان در خصوص کاهش 32 درصدی آمار غرق شدگان گفت :بدون شک اطلاع رسانی و پیگیری های به موقع اصحاب رسانه اعم از صداو سیما ، خبرگزاری ها و رسانه مجازی و حساسیت و حضور فعال و ارایه راهکارهای مناسب مسئولین استانی ،استانداری ، فرمانداری ، شهرداری و…. در کاهش این آمار مثمر ثمربود.
اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران با تأكيد بر اين موضوع كه مرگ ناشي از غرق شدگي عمدتاً به دنبال شنا در مناطق غير مجاز و ايمن سازي نشده اتفاق مي افتد از هموطنان و مسافران مي خواهد تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت براي شنا كردن استفاده كنند و به رعايت نكات ايمني توجه داشته باشند