توزیع ۱هزار بسته تبرکات علوی در ساری
توزیع ۱هزار بسته تبرکات علوی در ساری
آیین توزیع ۱هزار بسته تبرکات علوی در ساری با حضور آیت الله لایینی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، آیین توزیع 1000 بسته معیشتی طرح تبرکات علوی با حضور آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت‌الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام فلاح مدیر حوزه‌های علمیه مازندران و جمعی از مسؤولان شهری در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد.
آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم اظهار کرد: از مردم که بر اساس اعتقاد و ایمان خود جهت کمک به امامزاده ها تلاش دارند تقدیر می کنیم‌ و فضای بقاع متبرکه نیز با انجام کارهای فرهنگی باید مبنایی برای تقویت ایمان مردم باشد.
وی افزود: به مناسبت عیدغدیر خم امروز بسته های معیشتی تحت عنوان تبرکات علوی از طرف اداره اوقاف و امور خیریه ساری برای توزیع میان جامعه هدف که ‌متناسب با موقوفات هستند اختصاص یافت‌.
امام جمعه ساری بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی از طرف اداره کل اوقاف وامور خیریه استان به نیازمندان و مصارفی که در راستای اهداف موقوفات بود توزیع شد و این مسئله جای قدردانی دارد.
ولائینی با تقدیر از عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران و اداره اوقاف ساری در بحث موقوفات خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از نیازمندان و رزمایش کمک مومنانه تلاش بسیار داشتند و موقوفات را در مصارف واقعی هزینه می‌کنند که امیدواریم موقوفاتی که دست مردم هستند نیز حق وقف را ادا کنند‌‌.
لائینی در پایان گفت: امامزاده عباس (ع) از امامزاده های شاخص استان است و جایگاه مهمی در دیار علویان دارد.

*توزیع 200هزار بسته معیشتی موقوفات در مازندران

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این مراسم گفت: امامزاده عباس (ع) از مکان شاخص در دیار علویان است که در برنامه های مختلف فرهنگی، مناسبت‌های ملی، مذهبی و یادواره‌های شهدا مردم و پیرغلامان حضوری موثر دارند.
وی افزود: خیرین و خانواده شهدا در زمینه های مختلف وقف، ساخت و توسعه امامزاده و بسته های معیشتی حضوری فعال داشتند که جای تقدیر دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه ۹۷ درصد موقوفات استان مقید به مکان هستند و باید در همان مکان و نیت هزینه شود، گفت: در سال گذشته ۲۰۰هزار بسته معیشتی از محل موقوفات تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.
حیدری خاطرنشان کرد: ۱۲۸پروژه بدون کمک منابع دولتی در سطح استان دردست اجراست همچنین طرح قرار دوازدهم هرماه به نام و نیت امام زمان(عج) بحث کمک مومنانه اجرا می‌شود‌.


انتهای پیام/