علت افزایش قیمت نان از زبان استاندار مازندران
علت افزایش قیمت نان از زبان استاندار مازندران
استاندار مازندران علت افزایش قیمت نان را جبران هزینه های جانبی آن عنوان کرد.


به گزارش ندای تجن،سید محمود حسینی پور در گفت‌وگو با حرف آنلاین اعلام کرد: باتوجه به واگذاری هزینه‌های جانبی پخت نان به بخش خصوصی، در حال افزایش قیمت نان با درصدی افزایش همراه بود تا جبران هزینه‌ها صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دو سه سالی است که قیمت نان افزایش پیدا نکرده بود، عنوان کرد: حال در قبال خدماتی که فعالان حوزه آرد و نان انجام میدهند قیمت تمام شده نان با درصد کمی افزایش همراه شد.

این در حالیست که طی روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت نان در کنار انتشار غیر رسمی نرخ جدید نان در استان مازندران بودیم و رئیس سازمان صمت استان خبر گرانی نان را تکذیب کرده بود.

مجید فانی در گفت‌وگو با حرف آنلاین در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تصویب افزایش قیمت‌ها در کارگروه به‌عنوان دبیر کارگروه آرد و نان، افزایش قیمت نان توسط شما تکذیب شد، گفت: ما تنها افزایش هزینه‌های جانبی بابت حمل آرد را مصوب کردیم و وظیفه تصویب افزایش قیمت نان بر عهده جهاد کشاورزی و اداره غله و خدمات بازرگانی است.

روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی نیز به حرف آنلاین گفت: این اداره یک عضو از کارگروه آرد و نان بوده و وظیفه تصویب قیمت با سازمان صنعت، معدن و تجارت است‌.

گفتنی است؛ در حال حاضر در برخی نانوایی‌ها یک عدد نان بربری بین قیمت ۱۳۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد