دریای مازندران مسافران را می‌بلعد/جوانان بیشترین قربانی
دریای مازندران مسافران را می‌بلعد/جوانان بیشترین قربانی
به گفته مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از ابادای خردادماه تاکنون ۳۹نفر در دریای مازندران غرق شدند.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی افزود : از موارد ذکر شده 36 نفر مرد و ما بقی زن و 79 درصد از غرق شدگان هم غیر بومی گزارش شده است.

ایشان شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران دانست.

محمود آباد بیشترین شهر
بر اساس این گزارش محمود آباد با 7 نفر ،نوشهر و رامسر هر کدام با 6 نفر و شهرستان ساری با یک فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین غرقی را داشتند.

تیر ماه مرگ بار
عباسی افزود : بیشترین غرق شدگان در تیرماه با 29 نفر و کمترین آن در خرداد با 8 نفر و دو روز اول مرداد هم 2 نفر گزارش شده است .

سنین 21 تا 30 سال بیشترین فوتی
این مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش مراکز پزشکی قانونی استان ، سنین 21 تا 30 سال با 16 نفر بیشترین و سنین بالای 61 سال با یک نفر کمترین فوتی ثبت شده است.
عضو شورای قضایی استان افزود : با توجه به اینکه بیشتر غرق‌شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند، به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولان استانی به تنهایی چاره ساز نیست.