کمک از استارتاپ‌ها برای حذف مافیای حوزه کشاورزی
کمک از استارتاپ‌ها برای حذف مافیای حوزه کشاورزی
حسینی‌پور بر حل مشکلات حوزه کشاورزی و حذف مافیای آن با همکاری فعالان فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوپا تاکید کرد.


به گزارش ندای تجن-استاندار مازندران در جلسه نشست فعالان حوزه فن‌آوری‌های نوین با مسئولان مرکز ملی فضای مجازی که امروز عصر در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه فضای مجازی انجام شد اما می خواهیم تا کسب و کارها در این بستر با انگیزه بالاتری شکل بگیرد، گفت:براساس بررسی‌های انجام شده،نسبت به این حوزه غفلت صورت گرفته و باتوجه به اینکه دولت به دنبال کوچک سازی است هیچ کاری جز به کارگیری جوانان بیکار در شبکه اکوسیستم نوپا نداریم.

کمک از استارتاپ‌ها برای حذف مافیای حوزه کشاورزی
سید محمودحسینی پور با اشاره به اینکه ایجاد پلتفرم‌های متعدد یکی از مسائل استان است، افزود:قصد داریم بخشی از واسطه‌گری ها و تولید محصولات کشاورزی را حذف کنیم به دلیل اینکه جریانی در این حوزه شکل گرفت که توازن تولیدکننده و مصرف‌کننده را به هم ریخت و هر دو ناراحت هستند.

وی بر حل مشکلات حوزه کشاورزی و حذف مافیای آن با همکاری فعالان فناوری اطلاعات تاکید کرد و در ادامه گفت:رویکرد مازندران فعال کردن ۳بندر استراتژیک در کشور است و لازم است تا استارتاپ ها وارد میدان شوند تا در این حوزه بازاریابی انجام دهیم.
حسینی پور با انتقاد از اینکه ۷الی ۸درصد ظرفیت استان هم در گردشگری استفاده نمی شود، افزود:بستر بکر گردشگری نیازمند ورود و همکاری استارتاپ‌ها است تا جوانان بیکار و منفعل را وارد فضای کار کنبم.
استاندار مازندران از اعطای تسهیلات حمایتی به استارتاپ‌ها خبرداد و اضافه کرد:اگر در جایی نیاز به حمایت معنوی استانداری باشد، کمک می کنیم، کسی طرح یا راه کاری در این حوزه دارد آمادگی برگزاری جلسه را داریم.

استارتاپ‌ها وارد گردشگری طبیعت مازندران شوند
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تبدیل استان به عنوان مقصد گردشگری به طوری که سالانه ۲۰الی ۲۵میلیون نفر گردشگر خارجی داشته باشیم جزو مرحله ابتدایی اقدامات استانداری است، گفت:مازندران ظرفیت بسیاری دارد و نیاز است تا از ظرفیت طبیعت میانکاله هم استفاده شود.
حسینی پور افزود:نیاز است تا استارتاپ‌های استان در حوزه گردشگری رودخانه‌ها،دریا و جنگل برنامه داشته باشند‌
وی خواستار بهره‌مندی از ظرفیت‌های رهاشده استان توسط جوانان شد و ادامه داد:جلسات متعددی با فعالان این حوزه خواهیم داشت و به کمک واقعی فعالان استارتاپی نیاز داریم.


.