افتتاح 211پروژه در هفته دولت/لزوم بازگشایی گره‌های سیاسی برای حل مشکلات ساری
افتتاح 211پروژه در هفته دولت/لزوم بازگشایی گره‌های سیاسی برای حل مشکلات ساری
فرماندار ساری به افتتاح ۲۱۱پروژه عمرانی،تولیدی،خدماتی و بهداشتی اشاره کرد و گفت:تعداد ۱۱پروژه نیز کلنگ زنی می شود.

فرماندار ساری در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در محل سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد از افتتاح ۲۱۱پروژه عمرانی، تولیدی ،خدماتی،بهداشتی در هفته دولت خبر داد.

به گزارش ندای تجن_محمد علی نوبخت با بیان اینکه هفته دولت از دوم شهریورماه سال جاری شروع می شود تا برنامه ها و اهداف و پرسش ها و پاسخ ها مطرح شود، گفت:رجایی پایه گذار کار جهادی شد،شهادت رجایی فضای جدیدی را در جامعه آن هنگام بین مسئولین ایجاد کرد و جنس کار او از مردم، با مردم و برای مردم بود.
وی با اشاره به اینکه شهید رجایی تنها ۲۸روز رییس جمهور بود و اینگونه در ذهن مردم ماندگار شد چون مردی از جنس مردم بود، ادامه داد:شاید اون چیزی که می تواند ما را در مسیر شهید رجایی هدایت کند کار، تلاش و دوری از تشریفات و پیگیری کار مردم است.
فرماندار مرکز استان با بیان اینکه از ابتدای فعالیت به دنبال چند موضوع تغییر ، تحول و امید آفرینی را به نفع مردم که اساس شعار دولت هم بود، سرلوحه کار قرار داده است، افزود:با توجه به اینکه ساری تعداد ۵۱۴هزار نفر جمعیت و ۳هزار و ۲۵۰ متر متر مکعب مساحت دارد، حس امید در همه آنان باید به وجود آید.

وی بر شناخت منابع و امکانات شهر تاکید و اضافه کرد:ما باید آرمان گرایی معاصر را گسترش دهیم یعنی نگاه آرمانی وجود داشته باشد اما وضعیت و ذائقه مردم را بسنجیم تا مردم در صلح و ارامش زندگی کنند.
نوبخت ادامه داد:هر وقت ما از منابع موجود در جهت منافع مردم درست استفاده کنیم فساد بوجود نمی آید، اما بیشتر مواقع به دلیل تنبلی، لابی‌گری و به این و آن متوسل شدن منابع خود را نمی شناسیم و در این شرایط نمی دانیم تصمیم‌گیری خوب در جهت منافع مردم داشته باشیم که باز هم فساد است.
فرماندار ساری با بیان اینکه دولت باید ساماندهی شود،گفت: هرچه دولت به سمت خیر و صلاح جامعه حرکت کند جامعه راحت است هرچه به سمت حزب و جناح حرکت کند به سمت فساد می‌رود.
وی ادامه داد:حتما باید دولت قدرت و ثروت را خوب توزیع کند به عبارتی هم بختی در جامعه ایجاد شود به طوری که روابط روانی و ارتباطات، ما را به سمت پیشرفت هدایت می‌کند.
نوبخت بیان کرد: هر ماه یک جلسه با نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان داریم وآخرین کارهای شهرستان را مورد توجه قرار می دهیم،
وی تعداد پروژه های افتتاحی مرکز استان در هفته دولت را ۲۱۱پروژه عمرانی، تولیدی و خدماتی و بهداشتی عنوان کرد که ۲۳دستگاه اجرایی و ۲۰واحد تولیدی و خدماتی در اجرای آن سهیم هستند .
فرماندار مرکز استان با بیان اینکه۵۵۷میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های هفته دولت هزینه شده که ۲۱۲میلیارد از اعتبارات ملی و ۲۸میلیارد تومان اعتبار استانی و ۶۸میلیارد تومان تسهیلات بانکی است، گفت: ۲۴۶میلیارد تومان سایر اعتبارات است، از تعداد پروژه‌های ذکر شده ، ۱۷۸پروژه عمرانی که تعداد ۱۳۷ پروژه مربوط به مخابرات و ارتباطات و ۱۲۰پروژه توسط بخش خصوصی به اجرا در آمده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۱پروژه در هفته دولت کلنگ ‌زنی می شود که دو مورد برای بسیج سازندگی، یک مورد آب و فاضلاب، دو مورد شهرداری کیاسر و سه مورد مخابرات و دو مورد کمیته امداد و یک مورد راه و شهرسازی است.
وی افزود:۳۲۳میلیارد تومان هم برای پروژه های کلنگ‌زنی شده هزینه می شود.
نوبخت افتتاح مجتمع اموزشی شهید قاسم سلیمانی،
داروخانه ۱۳ابان و واحد آماده شهاب بتن را از پروژه های مهم هفته دولت معرفی کرد.
نوبخت با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور ۱۳۴پروژه داشتیم که تاکنون ۳۱۰میلیاردتومان اعتبار به آن تخصیص یافت، گفت:مهم ترین آنان پروژه‌های زباله سوز ، تالار مرکزی و کتابخانه، جاده ساری_ تاکام، پل سه راه جویبار و فرح اباد است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰پروژه نیمه کاره و رهاشده در ساری داریم که در سفر رئیس جمهور برای ۱۳۴پروژه اعتبار مصوب شد، افزود:نزدیک به ۷۵میلیاردتومان به پروژه زباله سوز اختصاص یافت که تلاش داریم تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.
وی انجام پروزه زباله سوز را مهم ترین اقدام عنوان کرد که۲۵۰میلیاردتومان برای تکمیل زباله سوز مورد نیاز است و ادامه داد:موضوع دوم جابجایی میدان بار است که ما نمی‌خواهیم زمان بدهیم اما به صورت جدی پیگیر هستیم،چون از لحاظ ترافیکی و پیشرفت برای شهر دارای اهمیت است.
فرماندار مرکز استان با بیان اینکه به استناد گزارش‌های دریافتی تعداد ۵۶غرفه میدان بار اماده تحویل است، افزود: در حال حاضر موضوع آسفالت مطرح است که باید تعداد ۹۰غرفه اماده شود و اختلافاتی درباره زمین‌های بیرون میدان بار مطرح هست.
نوبخت گفت:نکته سوم جاده ساری_ تاکام است که دو فاز دارد و درمجموع ۲۱کیلومتر است وبعد از سفر رییس جمهور ۶۰میلیارد اعتبار به ان تخصیص یافت.

وی به تشریح منابع مالی فرمانداری ساری پرداخت و گفت:از مرداد ۱۴۰۰تا مرداد ماه سال جاری ۱هزار و ۱۱۰میلیاردتومان اعتبار تخصیص یافت که منابع توزیع شده در کمیته برنامه ریزی ۱۰۰میلیاردتومان و ۳۱۰ میلیارد تومان هم مربوط به سفر رییس جمهور از اسفندماه سال ۱۴۰۰،تاکنون تخصیص یافت.
وی میزان تسهیلات پرداختی را ۴۰۸میلیاردتومان اعلام کرد که از این مقدار ۸۰میلیاردتومان تسهیلات مسکن روستایی بود.
نوبخت افزود:در سال جاری اعتبارات ما در کمیته برنامه‌ریزی ۱۷۳میلیاردتومان بود که به ۳۳۹پروژه اختصاص یافت.
وی در بخش دیگری از سخناتش به مشکلات مربوط به آرد و نان اشاره کرد و گفت: ۶۸۴واحد خبازی در ساری داریم که ۴۰۲ واحد شهری و مابقی روستایی است که روزانه تعداد ۴هزار کیسه آرد میان انان توزیع می شود.
وی با بیان اینکه تعداد ۶۴۰ دستگاه کارتخوان هوشمند در واحدهای خبازی نصب شد که در حال گزارش گیری آخرین وصعیت توزیع نان هستیم،ادامه داد:برخی ار واحدهای نانوایی ساری بلاتکلیف و بلامکان بودند همه اینها را گفتیم تا شناسنامه داشته باشند.
نوبخت با اشاره به اینکه تعداد ۷تا ۸نفر در شهرستان نزدیک به ۸۰نانوایی داشتند، افزود:هر هفته جلسه کارگروه ارد و نان برگزار می کنیم تا وصعیت نانوایی ها را ساماندهی کنیم.
وی بیان کرد: نانواها معترض به قیمت نان هستند که همین موضوع هم سبب قاچاق می شود.

نوبخت در پاسخ به سئوالی درباره رسیدگی به وضعیت متکدیان ساری، گفت:بحث متکدیان را شهرداری به طور جدی پیگیر است، اما نوع برخورد با متکیان تعیین تکلیف نشد.
وی در پاسخ به سئوال ندای تجن درباره همکاری با انجمن های مردم نهاد، افزود:ما نشست هایی با انجمن‌های مردم نهاد داشتیم هر چقدر این انجمن ها قدرت بیشتری پیدا کنند جامعه پربارتر می شود.
نوبخت با بیان اینکه دولت در حال چابک و کوچک شدن است، ادامه داد:انجمن ها باید ان قدر قوی شوند تا از دولت مطالبه گری کنند.
وی دلیل نیمه کاره بودن برخی از پروژه ها را به خاطر کمبود اعتبار و گاهی کم کاری افراد مسئول عنوان کرد و گفت:در شهرستان ساری گاهی اوقات دچار چالش هستیم چون انجام پروژه ها به افراد گره می خورد که آنان هم همکاری نمی کنند.

فرماندار ساری با بیان اینکه ما اگر مدیران مسئله شناس توسعه خواه داشته باشیم دچار چالش نمی شویم،افزود:
تا گره های سیاسی را باز و تکلیف ان را مشخص نکنیم مشکلات شهرستان حل نمی شود.

لازم به دکر است در پایان نشست از زحمات حسن صفری مدیر رستوران و هتل حاج حسن، شقایق فلکی مقدم رتبه ۲۰کنکور.دکتر حسینی،دکتر ذاکریان و دکتر ذکریاپور از مخترعان شهرستات ساری تجلیل به عمل آمد.