افتتاح و کلنگ‌زنی 1هزار و 142پروژه در هفته دولت
افتتاح و کلنگ‌زنی 1هزار و 142پروژه در هفته دولت
استاندار مازندران از افتتاح ۹۳۵و کلنگ زنی ۲۰۷پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت:فردا با حضور معاون اول رئیس جمهور پروژه شهید وطنی قایمشهر افتتاح می شود.


به گزارش ندای تجن_سیدمحمودحسینی پور امروز ظهر در جمع رسانه های استان با بیان اینکه مدت زمان رییس جمهوری شهید رجایی در ۲۸روز بود،گفت:شیوه تفکر و رفتارهای او سبب شد تا دشمن از همان ابتدا تصمیم گرفت با ترور فیزیکی تفکر و مانیفست شهید رجایی را از بین ببرد که نه تنها این تفکر از بین نرفت بلکه از جریان نفود در سیستم مدیریتی کشور رونمایی شد.
وی با بیان اینکه تفکر شهید رجایی در لایه های مدبریتی نطام رسوخ پیدا کرد و تا امروز استمرار دارد،ادامه داد:
ولایت پذیری یکی از ویزگی های وی بود و پس از گذشت سال ها ، مقبولیت و محبوبیت زمان شهید رجایی را در دوره سردار حاج قاسم سلیمانی تجربه کردیم.
حسینی پور با بیان اینکه برخی از جریانات مدیریتی بعد از انفلاب فرمان آن را کج کردند، افزود: مدیریت شهید رجایی که بعد در قاسم سلیمانی رسوخ کرد، مشخص کرد که اگر مسئولی از مردم باشد و با مردم حرکت کند، مردم قدردان او هستند.
وی با اشاره به اینکه هر دولتی بعد از دولت شهید رجایی برای کسب محبوبیت تلاش کرد بگوید مدیریت من مانند شهید رجایی است، گفت: اما اینکه چقدر توانستند این رفتار را نهادینه کنند و مردم پذیرفتند قصاوت با مردم است.
استاندار مازندران با بیان اینکه دولت سیزدهم بیشترین تعامل را با مردم داشتند که به تاّسی از دولت مرکزی استانداری مازندران هم حضور در محافل مردمی و ارتباطات و تعاملاتی را شروع کرد، ادامه داد:جهادتبیین یکی از دستورکارهای مهم دولت سیزدهم است که رهبر انقلاب اسلامی بارها و در مقاطع گوناگون بر آن تاکید داشتند
و رسانه ها نقش تاثیرگذاری بر جهادتبیین دارند.
وی شعار هفته دولت را ” دولت مردم” عنوان کرد که بر همین اساس قرار است تا در همین راستا با مردم در جهت رفع مشکلات رفتار کنند.

حسینی پور در بخش دیگری از سخنانش به دیپلماسی اقتصادی مازندران اشاره کرد و گفت:امروز دولت مردمی سیزدهم با شناخت منطقه کشورهای cia.cis متوجه شد که می توان با آنان ارتباط برقرار کرد که در این سال ها به خاطر دوری از ناراحتی آمریکا این کار انجام نشد.
وی با بیان اینکه مازندران با وجود داشتن ۳بندر مهم می تواند هاب صادرات کشور شود،ادامه داد: به روسیه پیشنهاد دادیم که سنگ های معدنی ان از طریق بنادر استان انتقال یابد که سبب کاهش هزینه و ترانزیت کمتر برای انان و درآمد ۵۰هزار میلیاردی سالانه برای استان می شود.
حسینی پور با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۱۴سفیر با مازندران وارد مذاکره کردند ، افزود: امروز قرارداد سنگ معدن کشورهای خودمان را داریم می بندیم برای هند و سایر کشورها.
استاندار مازندران بیان کرد:به مدت ۱۲سال هزینه گزاف در لوله کشی بندرهای نفتی اتفاق افتاد اما مسکوت گداشته شد اجازه ندادند چون غری ها بهشان برمی خورد.
وی به امضای قرارداد همکاری با کشور چین تا سقف یک میلیارد دلار درباره مرکبات استان اشاره کرد، گفت:فردا معاون اول رییس جمهور با هدف افتتاح پروزه های استان و تکمیل پروزه های محور کریدور شمال به جنوب با محوریت مازندران وارد استان می شود.

حسینی پور با بیان اینکه اولویت ما بحث کشاورزی است چون از دیرباز مازندران به عنوان استان دارای بیشترین محصولات و تولبدات کشاورزی و لبنی معرفی شد، افزود: این موضوع سبب شد تا بازار بسیاری از کشورهای عربی را با تولیدات لبنی و مرکبات دست بگیریم ومازندران علیرعم کم میلی ها مقام نخست تولیدات کشاورزی را دارد.
وی با اشاره به اهمیت تولید موادغدایی در استان، گفت:هر بخشی که تولیدات غذایی را داشته باشد همانند این است که محهزترین تجهیزات موشکی را دارد.
استاندار مازندران بر لزوم همکاریرسانه ها در تبیین اهمیت حوزه کشاورزی در استان تاکید کرد و ادامه داد:در۹۰۰شرکت ثبت شده دانش بنیان استان کشاورزی سهنی نداشت و می خواهیم از طرفیت تمامی این شرکت ها و همین طور در سطح ملی برای توسعه کشاورزی استان بهره بگیریم که در همین راستا با سازمان انرژی هسته ای ایران مداکراتی صورت گرفته است.
وی از همکاری با سرمایه گدار چینی برای انجام پروزه ای با اعتبار ۳هزار میلیارد در بخش اب کشاورزی خبر داد و گفت:
ما در مازندران مدیریت آب نداریم که باید متحول شود و
با زهکشی اراضی کشاورزی تحول مهمی صورت می گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه اولویت دوم ما گردشگری است، افزود:در طول یک سال مجوزهای بسیاری در این حوزه صادر کردیم تا بر تعداد گردشگران داخلی و خارجی افزوده شود.
وی بر استفاده از طرفیت طبیعت گردی در میانکاله تاکید کردو گفت:داریم سازوکار طبیعت گردی میانکاله را با دستور رییس جمهور عملی می کنیم
حسینی پور با بیان اینکه اولویت سوم ما ارتقای وضعیت صنعت است ،ادامه داد:تاکنون اجازه ندادند مازندران دارای صنایع مادر شود که در حال پیگیری هستیم.
استاندار مازندران، گفت:در مجموع ۱هزار و ۱۴۲پروژه استان در هفته دولت افتتاح یا کلنگ زنی می شود که ۸هزار میلیاردتومان اعتبار برای انان در نظر گرفته شده است با افتتاح پروزه های هفته دولت تعداد ۱هزار و۵۳۲شغل فعال می شود.
وی با اشاره به افتتاح ۹۳۵پروژه در هفته دولت،ادامه داد:
این پروژه ها با اعتبار ۴هزار و ۴۷۳میلیاردتومان و ۲۰۷پروژه هم با اعتبار ۳هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

حسینی پور از تکمیل پروژه ورزشگاه شهید وطنی قایمشهر با حضور معاون اول رییس جمهور خبر داد و گفت:این پروژه در راستای اهمیت حفظ سلامت اجتماعی و فرهنگی مردم انجام شد.