مازندران ظرفیت بزرگی در رونق گردشگری مذهبی دارد / شاهد تحول بزرگ در حوزه وقف و موقوفات مازندران هستیم
مازندران ظرفیت بزرگی در رونق گردشگری مذهبی دارد / شاهد تحول بزرگ در حوزه وقف و موقوفات مازندران هستیم
به گفته استاتدار مازندران بخش زیادی از گردشگرهایی که وارد استان می‌شوند شیعیان کشورهای مختلف هستند که می‌توان آنان را به سمت اماکن مقدسه در استان هدایت کرد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور امروز در محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از نخبگان قرآنی استان و بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه شبستان آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری، اظهار کرد: تمسک به اهل بیت عصمت و طهارات و امامزادگانی که در سطح استان داریم می‌تواند زمینه رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی در سطح جامعه شود و این موضوع هم بستگی به کارکرد متولیان اوقاف دارد.
وی با اشاره به اقدامات مناسبی که در اوقاف استان انجام می‌شود، گفت: بخش زیادی از گردشگرهایی که وارد استان می‌شوند شیعیان کشورهای مختلف هستند که می‌توان این توریسم را به سمت اماکن مقدسه در استان هدایت کرد.
حسینی‌پور عنوان کرد: در دوران مدیریت حجت‌الاسلام حیدری در اوقاف مازندران شاهد تحولات بزرگی در عرصه وقف و موقوفات هستیم.
استاندار مازندران در ادامه با اشاره به خدماتی که شهید رجایی در دوران کوتاه به کشور ارائه داد، اظهار کرد: ایشان در حال حاضر به عنوان الگوی مطرح است و باید همه از فرصت خدمت‌گذاری که در اختیار داریم شهید رجایی وار برای رفع مشکلات مردم گام برداریم.
وی خواستار برپایی برگزاری محافل قرآنی در سطح امامزادگان استان شد و گفت: این محافل در شهرهای که شاهد حضور گردشگران هستیم افزایش پیدا کند.
استاندار مازندران اضافه کرد: همه ما متولیان در برابر ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید وظیفه داریم و مسؤولیت ما بسیار سنگین است، با اعتقاد می‌گویم که قبور شهدای ما مثل امامزادگان است و مردم از این قبور شهدا حاجت می‌گیرند.
وی با اعلام اینکه امام راحل انقلاب اسلامی را به سرانجام رسانده و رهبر معظم انقلاب آن را تثبیت کرده است، افزود: شهید رجایی و شهید قاسم سلیمانی و دیگر سرداران شهید در جبهه مقاومت و لبنان تربیت یافته مکتب امام راحل هستند و خدا را شاکر هستیم که در دوره‌ای به دنیا آمده و زیست می‌کنیم که دوره حیات انقلاب اسلامی ایران است.

.