برنامه‌ریزی برای آموزش بیش از 5 هزار دانش‌آموز ساروی تا جذب همیار پسماند
برنامه‌ریزی برای آموزش بیش از 5 هزار دانش‌آموز ساروی تا جذب همیار پسماند
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری از تخمین آموزش مدیریت پسماند به بیش از 5 هزار دانش آموز ساروی خبر داد و افزود: در پایان دوره آموزشی نیز دانش آموزان علاقمند به صورت داوطلب به عنوان همیار پسماند در مدرسه انتخاب شده و طی دوره‌هایی آموزش‌های مستمر جهت همکاری بیشتر به این دانش‌آموزان داده می‌شود

به گزارش ندای تجن_رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری از آمادگی این سازمان برای استقبال از ماه مهر و بازگشایی مدارس و برنامه ریزی برای آموزش به بیش از 5 هزار دانش آموز خبرداد.

برنامه‌ریزی برای آموزش بیش از 5 هزار دانش‌آموز ساروی تا جذب همیار پسماند

عباس غفوری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری، در گفتگویی با خبرنگاران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: تفکیک زباله از مبدا و جداسازی پسماند خشک از تر و فرهنگ‌سازی بازیافت باید از سنین پایین آغاز شود و بازگشایی مدارس فرصت مغتنمی برای این آموزش هاست.

http://saricity.ir/Files/NewsImage/NewsImage723288183.jpg

این مسئول گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی شهروندان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که همکاری مردم در اجرای برنامه های زیست محیطی در نهادینه شدن فرهنگ صحیح مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: آغاز زنگ پسماند در مدارس مقطع ابتدایی به مناسبت استقبال از مهر- توزیع تراکت ها و بروشورهای آموزشی در مدارس- توزیع مخازن کارتن پلاست جدا سازی کاغذ از زباله ها و تفکیک از مبدا به مراکز آموزشی از جمله برنامه های سازمان پسماند جهت استقبال از مهر است.

http://saricity.ir/Files/NewsImage/NewsImage400363654.jpg

 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته علی رغم وجود بیماری کرونا، آموزش فرهنگ مدیریت پسماند به دانش آموزان به صورت حضوری و همچنین از طریق فضای مجازی، بروشور، کلیپ، موشن گرافی و… با موضوعات کاهش زباله، استفاده مجدد، تفکیک از مبدا، بازیافت طبیعت و زباله، پاکبانان و… به دانش‌آموزان ارائه شد و امسال نیز با آغاز سال تحصیلی جدید و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان، درصورت بازگشایی مدارس به صورت حضوری با اجرای نمایش، برنامه‌های آموزشی سازمان پسماند درخصوص بازیافت و کاهش تولید زباله ادامه می‌یابد.

http://saricity.ir/Files/NewsImage/NewsImage224697398.jpg

 غفوری با اشاره به دیگر برنامه‌های این سازمان برای فرهنگ سازی در بین دانش آموزان، تصریح کرد: پویش عمومی نه به زباله، نه به استفاده از کیسه پلاستیکی و نه به رهاسازی ماسک و دستکش در معابر، برگزاری مسابقه مجازی به مناسبت های مختلف، توزیع کیسه‌های پارچه‌ای، برگزاری جشنواره مجازی نقاشی ویژه کودکان و مسابقه عکاسی ویژه نوجوانان و جوانان برخی از برنامه های این سازمان برای دانش آموزان است و در حال برنامه ریزی در واحد آموزش سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری است.

وی با اشاره به لزوم آموزش و فرهنگ سازی مدیریت صحیح پسماند برای اقشار مختلف جامعه تصریح کرد: مهدها و مراکز آموزشی همچون گروه های هدف هستند که عرضه آموزش ها در رابطه با پسماند به این قشر زمینه ساز فرهنگ سازی در میان خانواده ها خواهد شد.

http://saricity.ir/Files/NewsImage/NewsImage224697399.jpg

این مسئول افزود: در راستای فرهنگ سازی و نهادینه کردن آموزش در زمینه تفکیک زباله از مبداء، هماهنگی‌های لازم با اداره آموزش و پرورش به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی در بیش از 50 مدرسه در سطح شهر ساری صورت گرفته است. علاوه بر مدارس، مهدها و مراکز آموزشی و همچنین مساجد سطح شهر آموزش مدیریت پسماند انجام خواهد شد.

وی از تخمین آموزش مدیریت پسماند به بیش از 5 هزار دانش آموز ساروی خبر داد و افزود: در پایان دوره آموزشی نیز دانش آموزان علاقمند به صورت داوطلب به عنوان همیار پسماند در مدرسه انتخاب شده و طی دوره‌هایی آموزش‌های مستمر جهت همکاری بیشتر به این دانش‌آموزان داده می‌شود.

http://saricity.ir/Files/NewsImage/NewsImage146212701.jpg

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری، در پایان ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته طرح آموزش در سطح مدارس شهر ساری تا پایان سال جاری به صورت کامل اجرایی شود و با آموزش شهروندی در بین دانش آموزان،در مسیر اعتلای فرهنگ بازیافت بتوان در سطح شهر گام برداشت، هرچند کار سختی است و شاید نتیجه اش مثل رشد یک نهال تا درخت تنومند باشد اما در طول چند سال آینده با ورود دانش آموزان به جامعه به ثمر مینشیند و نقش مهمی را ایفا کنند.

    

  • منبع خبر : روابط عمومی