معاونت کارافرینی و اشتغال وزارت تعاون و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همکاری آموزشی می‌کنند
معاونت کارافرینی و اشتغال وزارت تعاون و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همکاری آموزشی می‌کنند

مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری دو معاونت در راستای برگزاری “دوره باشگاه کارآفرینان نوجوان، ویژه معلمان سراسر کشور” با حضور کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت متبوع،کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ،سرکار خانم خلج مشاور وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده و جمعی […]

مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری دو معاونت در راستای برگزاری “دوره باشگاه کارآفرینان نوجوان، ویژه معلمان سراسر کشور” با حضور کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت متبوع،کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ،سرکار خانم خلج مشاور وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده و جمعی از مدیران و مشاورین دو وزارتخانه، مدرسین و معلمان شرکت کننده برگزار گردید.

مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد و دکتر­زند­وکیلی ضمن خوش آمد­گویی به کلیه مهمانان ابتدا به معرفی باشگاه کارآفرینان نوجوان، چگونگی شروع فعالیت و ارائه اهداف و محتوای آموزشی آن پرداخته و گزارشی در خصوص دوره های برگزار شده طی سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۱ و افزایش چشمگیر تعداد رهیاران و دانش­آموزان شرکت کننده در باشگاه کارآفرینان نوجوان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال 97 ارائه دادند.

وی افزود برگزاری این دوره برای معلمان به جهت انتقال آموزش مهارت­های نرم و نگرش کارآفرینانه در دانش ­آموزان بعنوان نسل آینده ساز بسیار حائز اهمیت می باشد. 

  در ادامه دکتر کاظمی، معاون آموزش متوسطه بیان داشت با توجه به اهمیت دوره ۱۲ ساله آموزش مدارس و نظر به اهمیت و اولیت پرورش بر آموزش، وزارت آموزش و پرورش تاکید بر آموزش مهارتهای نرم در کنار مهارتهای سخت برای دانش آموزان و فراهم نمودن بستری جهت افزایش خلاقیت آنان دارد. لذا اهمیت این دوره برای سوق دادن روش های آموزشی معلمان در راستای تربیت دانش‌­آموزان خلاق، نوآور و ماهر است چرا که پیشرفت اقتصادی کشور از مسیر کارآفرینی و توسعه کارآفرینی فراهم می شود.


سپس خانم دکتر خلج، مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده با ابراز خوشحالی از برگزاری این دوره، بیان داشت کارآفرینی امری اکتسابی است که مدرسه نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگ آن در تفکرات و عملکرد دانش آموزان دارد، لیکن علاوه بر برگزاری چنین دوره­ی مفیدی، لازم است از ظرفیت والدین در قالب انجمن­های اولیا و مربیان نیز استفاده بهینه شود.     

بعد از ایشان کریمی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال ضمن تشکر از همه عوامل دخیل در برگزاری دوره، تشکر ویژه از معاون محترم آموزش متوسطه به جهت همکاری در برگزاری دوره داشتند.

ایشان بیان داشت تنها راه نجات اقتصاد کشور توسعه کارآفرینی است و توسعه گفتمان کارآفرینی قلب اقتصاد کشور است. لذا استفاده از ظرفیت معلمان به عنوان قشری که تربیت نسل­ها را بر عهده دارند در اولویت قرار دارد. این دوره پیش درآمدی در اجرای این همکاری میان­دستگاهی است و پس از آن باید بصورت منطقه­ای در سراسر کشور باهدف همه­ گیری و گسترش کارآفرینی منطبق با شرایط بومی کشور اجرا شود و حتما محتوا و اجرا نیز به مرور مورد بازنگری قرارگیرد‌. از معلمان انتظار داریم با ارائه انتقادات و پیشنهادات در این خصوص یاری­ دهنده باشند.

جهت ادامه فعالیت باشگاه کارآفرینان نوجوان لازم است داشبورد جمع آوری اطلاعات، اقدامات، ثبت مستندات و… تشکیل شده و علاوه بر آن مرکز نظارت بر کیفیت فعالیت­ها نیز ایجاد گردد.
نکته مهم دیگر این است که بدانیم جدا از تعریف ویژه کارآفرینی، همه مردم می‌توانند کارآفرین باشند، مهم تفکر خلاقانه و ارائه هر خدمت و محصول نو می­باشد. لذا به جهت توسعه تفکرخلاقانه باید با تامل و صبر و انعطاف در بسیاری از شهرستانها عمل کنیم تا انشاالله به هدف نائل گردیم.           
در انتهای نشست، تفاهم نامه همکاری دو معاونت به امضای معاونین دو وزارتخانه رسید و از مدرسین و عوامل، با ارائه لوح تقدیر شد.

در پایان جناب آقای دکتر کاظمی، جناب آقای دکتر زندوکیلی، جناب آقای دکتریزدانی، سرکارخانم دکترخلج و سرکارخانم همتیان از کلاسهای درحال برگزاری که در محور‌های ذیل بود بازدید بعمل آوردند.

–      آشنایی با مبانی کوچینگ

–      شناخت مراحل رشد

–      توانمندی و خودشناسی نوجوانان

–      شناخت و بکارگیری مهارت­های خلاق

–      شناخت و بکارگیری مهارت­های نرم، نگرش کارآفرینی و تفکر خلاق

–      اجرای فعالیت­ها و بازی­های باشگاه