برگزاری ۵هزاربرنامه در سطوح عمرانی،فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته دفاع مقدس
برگزاری ۵هزاربرنامه در سطوح عمرانی،فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته دفاع مقدس
فرمانده سپاه کربلا از برگزاری ۵هزار برنامه در سطح استان خبرداد که با همکاری استانداری،ادارات،نهادهای مختلف برگزار می شود

به گزارش ندای تجن_فرمانده سپاه کربلای مازندران امروز صبح در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دفاع مقدس یک مرحله‌ای از انسان سازی بود،گفت: تمام داشته‌ها و ارزش‌ها و اعتبار نظام در مردم، انسان‌های باشرف و باایمان در دفاع از ایران بود.
سردارسیاوش مسلمی با بیان اینکه روایت یادشهدا در دوره کنونی ازبین برنده بسیاری از اسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است، افزود:لازم است تا این برنامه‌ها در طول سال تداوم یابد تا اثر خود را در جامعه بگذارد.

فرمانده سپاه کربلا از برگزاری ۵هزار برنامه در سطح استان خبرداد که با همکاری استانداری،ادارات،نهادهای مختلف برگزار می شود.
وی از برگزاری رویداد فرهنگی ملی با عنوان “قهرمان شهیدم”در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت:در این رویداد برنامه‌ها،مسابقات فرهنگی و هنری پیش بینی شده است.
مسلمی با اشاره به آغاز زودهنگام هفته دفاع مقدس، اضافه کرد: در سال جاری دو روز زودتر برنامه هفته دفاع مقدس با برگزاری همایش میثاق با ولایت در قالب دیدار با خانواده شهدا با همکاری استانداری،بنیادشهیدو سایر نهادها آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: تعداد ۱هزار و ۲۰۰تیم از نهادها و ارگان‌های مختلف سازماندهی شدند تا در روز سه شنبه ۲۹شهریورماه ساعت ۸صبح از مقابل شهید گمنام برنامه خود را آغاز و در یک روز با خانواده ۱۰هزار و ۴۰۰شهید استان دیدار کنند.
در کنار دیدار با خانواده شهدا یک فرد منشی با تیم‌ها هست که دغدغه‌های خانواده شهدا را می نویسد تا در استان در قالب کارگروه استانی پیگیری شود.
فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه در مرکز استان از ۶۰هزار خانواده شهدا،رزمندان و ایثارگران تجلیل می شود ، افزود:از ساعت ۱۰:۳۰ به صورت ارتباط مستقیم با حسینیه امام خمینی(ره) به سخنان رهبری گوش می‌دهیم.
مسلمی با بیان اینکه رژه نیروهای مسلح در مرکز استان و در شهرستان‌ها که امکان رژه هست برنامه‌ریزی شد،ادامه داد:در مرکز استان رژه نیروهای مسلح در صبح روز پنج شنبه ۳۱شهریورماه در میدان شهید قاسمی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در روز پنجشنبه عطرافشانی گلزار شهدا در سراسر استان انجام می شود،افزود:برخی از شهدا به خاطر کم کاری مسئولین چندان شناخته شده نیستند که قرار شد یادواره شهدا در همان محل زندگی با عنوان” آبرو محله “تدارک دیده شود.
وی برگزاری نمایشگاه اقتصادمقاومتی را یکی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد تا دستاوردهای مردم به نمایش درآید و اضافه کرد:در روز جمعه نیز برنامه‌ای تحت عنوان معنویت،زنان،خانواده و سلامت به صورت پیاده روی خانوادگی هست که در کنار آن، حضور منسجم نیروهای بسیجی در نمازجمعه را خواهیم داشت ..
وی اجرای کمک مومنانه و تهیه لوازم التحریر برای دانش اموزان دو شهرستان نکا و بابل ،انجام ویزیت پزشکی،
، برگزاری نمایشگاه کتاب در ادارات، اجرای سرود ایثار و شجاعت، دیدار با نخبگان علمی در سراسر استان را بخش دیگری از برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد.
مسلمی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ،اجرای برنامه‌ای برای خدمات رسانی رایگان درمانی توسط ۱۰۰مطب در شهرستان آمل باعنوان “به نیت رفیق شهیدم” توسط بسیج جامعه پزشکی امل هم از برنامه‌های این هفته نام برد.

وی به برگزاری مسابقات کشتی کشوری بسیج ازتاریخ ۶تا ۸مهرماه با میزبانی شهرستان رامسر اشاره کردو افزود:
در طول دوسال گذشته به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری رزمایش نبود که در تاریخ ۶مهرماه سال جاری رزمایش عملیات والفجر ۸ رادر طول ۵روز خواهیم داشت.
مسلمی برگزاری یادواره شهید شاخص کشوری،تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس در سپاه‌های نواحی،رونمایی از کتاب، برگزاری مسابقات کشتی لوچو در فریدونکنار را بخش دیگری از برنامه‌ها عنوان کرد.
وی از افتتاح ۲۲۷پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در استان خبر داد و افزود:افتتاح پروژه‌های اشتغالزایی و توزیع بسته‌های معیشتی و لوازم التحریر هم در هفته دفاع مقدس صورت می گیرد.
مسلمی افزود:مسابقات کشوری علمداران ولایت با میزبانی مازندران برگزار می شود.