پیشکسوتان دفاع مقدس شهدای زنده هستند
پیشکسوتان دفاع مقدس شهدای زنده هستند
استاندار مازندران با اشاره به اینکه پیشکسوتان شهدای زنده هستند و کسانی که در دفاع مقدس و بعد از آن در جامعه اسلامی ما حضور دارند در مسیر شهدای انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند، ادامه داد: پیشکسوتان دوام و قوام فرهنگ دفاع مقدس هستند و باید روایت کنند و به جهاد تبیین بپردازند

«به گزارش ندای تجن_سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در آیین تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت که به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور تصویری رهبر معظم انقلاب در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، با بیان اینکه امام راحل فلسفه جهاد و شهادت را در دنیای پر از ظلم و جور امروز و در فضای ایران اسلامی به ارمغان اورد، اظهار داشت: امام راحل در عصر حاضر پرچم عاشورا را پس از ۱۴۰۰ سال در قله‌های جهان به اهتزاز در آورد.

وی افزود: در بین رهبرانی که برای احیای اسلام تلاش کردند نام امام خمینی به‌عنوان تنها شخصیت منحصر بفرد جهان اسلام می‌درخشد که توانست بعد از هزار و چهارصد سال نهضت امام حسین را تبدیل به حکومت اسلامی کند و این شخصیت در تاریخ بی نظیر است.

استاندار مازندران ادامه داد: اگر مسیر تاریخی عاشورایی را تعقیب کنیم در هیچ دوره‌ای از سده‌های گذشته در تاریخ اسلام که باب جهاد و شهادت گشوده شده باشد، همانند جمهوری اسلامی ایران در مقابل ظالمان کل عالم با این روش و منش اتفاق افتاده باشد را نداریم.

حسینی پور افزود: امام عزیز توانست در تاریکی محض فضای غبارآلود جامعه جوانان را به مسیر جهاد و شهادت بکشانند و امروز الگوی تمام آزادگان جهان بشوند و در تاریخ معاصر ثبت شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه آن آسیبی که در جهان اسلام در ادوار گذشته داشتیم بی بصیرتی جامعه نسبت به امام حاضر بود، گفت: شهدای ما درس بزرگ امام شناسی را بعد از تجربه هزار و چهارصد ساله و شکست‌های پی در پی نهضت‌های اسلامی به عنوان یک الگو به جوانان عصر حاضر آموختند.

وی ادامه داد: شهدا مسیر علوی را با تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه به جهان آموختند و شهدا کار بزرگی را انجام دادند و در عصر حاضر نتوانستیم ابعاد مهم کار شهدا را برای جامعه ترسیم کنیم و این اتفاقات عظیم و نورانیت دفاع مقدس هنوز برای جامعه تبیین نشده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه پیشکسوتان شهدای زنده هستند و کسانی که در دفاع مقدس و بعد از آن در جامعه اسلامی ما حضور دارند در مسیر شهدای انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند، ادامه داد: پیشکسوتان دوام و قوام فرهنگ دفاع مقدس هستند و باید روایت کنند و به جهاد تبیین بپردازند.

وی تصریح کرد: پیشکسوتان در جبهه حق و باطل کربلای ایران مشاهدات عینی خود را از مظلومیت فرزندان خمینی با محوریت و جانشینی رهبر معظم انقلاب بعد از امام که توانست دفاع مقدس را با حضور عملیاتی خود در صحنه و خط مقدم رهبری اصیل عاشورایی و امام حسینی را به ما آموخت.

حسینی پور با عنوان اینکه امام حسین پیشرو بودند و دیگران پشت سر ایشان حرکت می‌کردند و در مقابل ظلم در خط مقدم بودند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز در دفاع مقدس درخط مقدم ایستادند و با مدیریت و تدبیر ایشان مسئله دفاع مقدس به نفع اسلام به اتمام رسیده است،

استاندار مازندران اضافه کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس راویان اصلی و بدون واسطه مظلومیت شهدای کربلای ایران هستند و باید تمام مشاهدات خود را از صحنه‌های دفاع مقدس به نسل جدید منتقل کنند که نسل جدید تشنه دیدن شنیدن و خواندن آن حوادث معنوی دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس قرار داریم و با ابتکار عالی، بیانات و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب را به صورت مستقیم از ایشان می‌شنویم، گفت: امروز که دشمن وجریان ضد انقلاب سعی در فتنه انگیز و آشوب دارد، پیشکسوتان دفاع مقدس بهترین گزینه برای جهاد تبیین هستند.

حسینی‌پور به اقدامات انقلابی دولت سیزدهم در طول یک سال گذشته اشاره کردوبیان داشت: همچنین عزت نظام و شهدا و پیشکسوتان و دفاع مقدس تبلور پیدا کرده است و در دولت انقلابی که به دنبال احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی است این فتنه‌ها طبیعی است.

به گفته استاندار مازندران فرزندان دفاع مقدس و پیشکسوتان جهاد شهادت و رویش های جدید انقلاب اجازه نخواهند داد فتنه گران در این کشور در مقابل امام حسین و ایام اربعین حسینی عرض اندام کنند.

حسینی‌پور اظهار داشت: ما با شهدا و رهبر معظم انقلاب عهد و پیمان می‌بندیم که حتی یک لحظه درنگ نخواهیم کرد و از آرمان‌های امام و شهدا و پیشکسوتان جهاد و شهادت با جان و مال و تمام قوا دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد امام ما تنها بماند.

  • منبع خبر : روابط عمومی