بازدید از مرکز فرهنگی،ورزشی و توانبخشی ایثار به مناسبت هفته گردشگری
بازدید از مرکز فرهنگی،ورزشی و توانبخشی ایثار به مناسبت هفته گردشگری

به گزارش ندای تجن- فعالان حوزه گردشگری به همراه صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،محسن باستانی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساری با جانبازان مستقر در محل مجموعه ایثار دیدار کردند. براساس این گزارش به مناسبت گرامی داشت هفته گردشگری از تاریخ 5الی 11مهرماه سال جاری که با شعار «رویش […]

به گزارش ندای تجن- فعالان حوزه گردشگری به همراه صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،محسن باستانی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساری با جانبازان مستقر در محل مجموعه ایثار دیدار کردند.

براساس این گزارش به مناسبت گرامی داشت هفته گردشگری از تاریخ 5الی 11مهرماه سال جاری که با شعار «رویش اندیشه های نو در گردشگری ایران» نامگذاری شده است، فعالان گردشگری و مسئولان استانی و شهرستانی برنامه‌های مختلفی را برگزار کردند .

دیدار با جانبازان مستقر در مرکز فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار ساری با هدف گرامی داشت هفته گردشگری در راستای نگاهی به دغدغه‌ها و پیشنهادات جانبازان در این حوزه صورت گرفت.

حسن پورخیز مسئول مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در این دیدار با بیان این که به مدت 25سال در این محل مشغول به خدمات رسانی به جانبازان است، گفت:این مرکز از سال 76برای رسیدگی به جانبازان افتتاح شد.

وی ادامه داد:در حال حاضر 66جانباز قطع نخاعی با 70درصد آسیب و 10نفر هم زیر 70درصد آسیب در مازندران داریم که از این تعداد13نفر جانباز قطع نخاعی گردنی و بقیه کمری هستند، متاسفانه 9نفر از جانبازان هم شهید شدند.

مسئول مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار با اشاره به اینکه جانبازان دچار بیماری‌هایی مانند زخم بستر، کلیوی و قلبی هستند که به دلیل شرایط جسمی برای آنان مشکلات بیشتری به همراه دارد، افزود:خوشبختانه با توجه به دوران شیوع بیماری کرونا کمی شرایط سخت بود اما سعی می کردیم در منازل یا بیمارستان‌ها برای چکاپ پزشکی آنان هماهنگ کنیم.

وی بیان کرد: هفته گذشته دستگاه سونوگرافی به مرکز ایثار آوردیم و جانبازان ویزیت شدند،در پایان این ماه قرار است متخصصان اعصاب و روان وسایر پزشکان را دعوت کنیم تا به مرکز بیایند و اگر نیاز بود جانبازان در داخل یا خارج از استان درمان شوند.

پورخیز با بیان اینکه درمان جانبازان تحت کنترل است، اضافه کرد: یک سری مشکلات بیمه‌ای و درمانی وجود دارد، حمایت از طرف مسئولان است اما داروها کمیاب است و به سختی تهیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های جانبازان در طول 30سال گذشته نگهداری و مراقبت از آنان را برعهده داشتند که با توجه به شرایط جسمانی و روحی آنان کار ارزشمندی است، افزود: متاسفانه در دوران کرونا دو نفر از جانبازان به کما رفتند که خداروشکر دوباره به زندگی بازگشتند، در مرکز ایثار بیماری کرونا نداشتیم اما جانبازان در ارتباط با اجتماع دچار کرونا می‌شدند.

در طول روزهای گذشته به مناسبت گرامی داشت هفته گردشگری مراسم غبارروبی مزار شهدای مرکز استان ونواختن زنگ گردشگری در مدرسه دخترانه نمونه مردمی کوثر با حضور جوادواحدی معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی برگزار شد که پس از آن مسئولان استانی و شهرستانی و فعالان گردشگری با خانواده شهید رادمهر و همچنین به مناسبت روز آتش نشان با کارکنان سازمان آتش نشانی شهرداری ساری دیدار داشتند.

بازدید از رزمایش عملیات والفجر 8 در مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس بخش دیگری از برنامه‌های هفته گردشگری بود.