اعتبار ۱هزار ۷۰۰ میلیارد تومانی سهم گنبدکاووس از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به گلستان
اعتبار ۱هزار ۷۰۰ میلیارد تومانی سهم گنبدکاووس از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به گلستان
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ ۱۱ هزارو ۷۸۷ میلیارد تومان مصوب شده که از این مبلغ سهم گنبدکاووس یکهزارو ۷۰۰ میلیارد تومان است.


به گزارش ندای تجن به نقل از خبرگزاری فارس از گنبدکاووس مهدی دهرویه فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در جلسه ستاد رشد هشت درصدی و مصوبات سفر رییس جمهور با حضور مدیران دستگاه های اجرایی اظهار کرد: بعد از اخرین جلسه این ستاد که در اواخر شهریورماه برگزار شد تعداد پرونده های زیادی از شهرستان گنبدکاووس برای دریافت تسهیلات بانکی از محل رشد هشت درصدی در سامانه به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: با تمام فعالیت های انجام شده و اعتبارات پیش بینی شده گنبدکاووس از محرومیت پنهانی رنج می برد و توازنی در تخصیص اعتبارات برای شهرستان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در حوزه جذب تسهیلات بانکی رشد هشت درصدی و تسهیلات از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری می بایست تنها به ثبت پرونده ها و سهمیه شهرستان اکتفا نکنیم و در راستای توسعه شهرستان بتوانیم اعتبارات بیشتری را جذب کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم معاون عمرانی فرمانداری جدولی از اخرین وضعیت شهرستان در حوزه رشد هشت درصدی و مصوبات سفر ریاست جمهوری، میزان تحقق اعتبار، علت عدم تخصیص اعتبارات، وضعیت اجرای پروژه ها و غیره تهیه و ترسیم نموده و این جدول در سامانه به شکلی ثبت شود که قابل رویت هم بوده و بصورت هفتگی پیگیر موضوعات آن باشیم.

وی در حوزه مصوبات سفر ریاست جمهوری ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مجموعا ۱۱۴ طرح با اعتبار ۱۱ هزارو ۷۸۷ میلیارد تومان در استان مصوب شد که از مبلغ یکهزارو ۷۰۰ میلیارد تومان سهم گنبدکاووس است.

دهرویه گفت: مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای بهسازی جاده نفت، مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای مسیر جاده گنبدکاووس به اق قلا و مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برای محوطه سازی برج قابوس از محل سفر رییس جمهور مصوب شده است.

وی بیان کرد: در حوزه ورزش برای تکمیل خانه اکادمی والیبال مبلغ ۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تاکنون دو میلیارد تومان ان در سال گذشته تخصیص یافته و اکنون این پروزه با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ترزیق چهار میلیارد تومان دیگر ان در ابانمامه امسال در حال اجرا بوده و پیش بینی می شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد‌.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: از ۱۰ میلیارد مصوب سفر رئیس جمهور به استان در حوزه مقابله با بیابان توانستیم مبلغ هفت میلیارد تومان ان را به گنبدکاووس تخصیص دهیم و در حوزه ایخیزداری نیز پروژه هایی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تعریف شده که با تخصیص ان کل اعتبار حوزه ابخیزداری از محل سفر رئیس جمهور به گنبدکاووس خواهد بود.