همایش گرامی‌داشت روز ملی روستا و عشایر برگزار می‌شود
همایش گرامی‌داشت روز ملی روستا و عشایر برگزار می‌شود
همایش گرامی داشت روز ملی روستا و عشایر با همکاری بخشدار ساری ودهیاری در روز جمعه 15مهرماه سال جاری در محل این روستا برگزار می‌شود.

مسئول گروه فرهنگی آیینی هلی‌تی‌تی در گفت‌و گو با ندای تجن، با اشاره به برگزاری همایش گرامی‌داشت روز ملی روستا و عشایر، گفت: این همایش با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری و طبیعت گردی روستای زرگر باغ ساری به اجرا در می‌آید.
مهدی روشن گرزین با بیان اینکه گروه هلی تی تی هر ساله برنامه‌های مختلفی در روستاها برگزار می کند، ادامه داد:روستای زرگر باغ ساری به دلیل دارابودن فضای سرسبز و زیبا به همراه چشمه‌های روان منظره زیبایی را برای جذب گردشگری فراهم آورده است،به همین دلیل این روستا که در بخش مرکزی ساری دهستان مذکوره قرار دارد برای برگزاری همایش انتخاب شده است.

وی اضافه کرد:قرار است این همایش با حضور نوبخت فرماندار ساری،بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس، هادیان بخشدار مرکزی ساری و زینب ترابی دهیار برگزار شود.
گرزین با بیان اینکه گروه فرهنگی آیینی هلی‌تی‌تی در سال 90با مجوز فرمانداری ساری با هدف گرامی داشت آداب و سنن، فرهنگ و زبان مازندرانی و برگزاری برنامه‌های مختلف در سطح مازندران آغاز به کار کرد،گفت: این گروه دارای بخش‌های موسیقی سنتی، آداب و رسوم، غرفه داران، فرهنگ عامه،شاعران است که در طول سال برنامه‌های مختلف مانند جشنواره‌ها و سوگواره‌ها را برگزار می‌کند.

وی بیان کرد:برگزاری نخستین جشنواره «کیاسر، شهر آداب و سنن کهن»با همکاری گروه آیینی هلی تی تی، شهرداری و شورای شهر برگزار شده است.

عکس تزیینی است