لزوم علت‌یابی حضور فرزندان ۱۵ تا ۲۵ ساله این مرز و بوم در میان آشوب‌گران/ از هر بستری برای شنیدن مشکلات و رفع نواقص استفاده شود
لزوم علت‌یابی حضور فرزندان ۱۵ تا ۲۵ ساله این مرز و بوم در میان آشوب‌گران/ از هر بستری برای شنیدن مشکلات و رفع نواقص استفاده شود
استاندار گیلان بر لزوم آسیب شناسی و ارائه تحلیل منطقی از خلأهای ایجاد شده طی ۱۰ سال گذشته و علت یابی حضور فرزندان ۱۵ تا ۲۵ ساله این مرز و بوم در میان آشوب گران تأکید و تصریح کرد: این افراد هم جزئی از مردمان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند اما با غفلت های صورت گرفته از این عزیزان، دیگران آنان را تحریک کردند.

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت مهدی موعود (عج) و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و قدردانی از تلاش های یکایک جان برکفان پرتلاش و خدوم این عرصه، پلیس را خادم مردم و مردم را حافظ و قدردان آنان دانست و اظهار کرد: نیروی انتظامی برای حفظ امنیت و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی از جان خود گذشتند و شهدایی را تقدیم کردند و در ایام اخیر نیز فداکاری کردند که صمیمانه از کارکنان، فرماندهان و سربازان نیروی انتظامی و همچنین سپاه و بسیج و نیروی های امنیتی، نظامی و انتظامی قدردانی می‌کنم.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با حوادث و اغتشاشات اخیر به عنوان فصل الخطاب اشاره و با بیان اینکه بر اساس این نقشه راه باید با بصیرت و آگاهانه حرکت و عمل کنیم و دشمنان را بشناسیم، گفت: دشمن همواره نقشه های زیادی برای نابودی این‌ نظام مقدس در سر دارد لذا باید با آگاهی و بینش سیاسی کامل به دشمن پاسخی هوشمندانه و محکم دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمنان نمی‌خواهند شتاب و پیشرفت کشور برای گشوده شدن برخی گره‌های قدیمی و فعال شدن بخش تولید و دانش‌بنیان‌ها و توانایی کشور برای خنثی کردن تحریم‌ها شکل بگیرد و به منظور متوقف کردن این حرکت، برای تعطیلی دانشگاهها و ناامنی خیابانها و درگیر شدن مسئولان به مسائل جدید در شمال غرب و جنوب شرق برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: باید هوشیار باشیم که وقتی تجزیه طلبان، سلطلنت طلبان و منافقان به میدان می آیند قطعاً نقشه هایی در سر دارند.

وی به بخش دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برخی خواص بدون تحقیق و احتمالاً ناشی از دلسوزی، اطلاعیه و بیانیه دادند و اظهار نظر کردند اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از این افراد یادآور خواص بی بصیرت در فتنه‌های گذشته هستند که با موضع گیری عجولانه، افکارشان برای مردم نمایان شد.

استاندار به پرچمداری آیت الله فلاحتی طی شرایط اخیر در گیلان اشاره و با بیان اینکه هر اقدامی در راستای رضای خداوند متعال، آرمان های حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری صورت گرفت، افزود: در میان نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی شاهد هماهنگی و عملکرد مطلوب و موثری بودیم و مردم نیز با حضور خود در صحنه در اقصی نقاط کشور و استان پاسخ محکمی به استکبار جهانی دادند و این حضور برای مسئولان یک نعمت است.

وی بر لزوم آسیب شناسی و ارائه تحلیل منطقی از خلأهای ایجاد شده طی ۱۰ سال گذشته و علت یابی حضور فرزندان ۱۵ تا ۲۵ ساله این مرز و بوم در میان آشوب گران تأکید و تصریح کرد: این افراد هم جزئی از مردمان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند اما با غفلت های صورت گرفته از این عزیزان، دیگران آنان را تحریک کردند.

دکتر عباسی به حضور عده ای از جوانان به واسطه هیجانات سنی اشاره و با بیان اینکه تکلیف این دسته از افراد فریب خورده مشخص است، گفت: در این میان باید با افراد بازداشت شده ای که با منافقین، استکبار و خائنان به نظام در ارتباط بودند برخورد جدی و قاطع شود.

وی با بیان اینکه بحمدالله آرامش در استان حاکم شده و در این مسیر نیازمند حفظ وحدت، انسجام و هماهنگی مضاعف هستیم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی تحت توجهات و عنایت حضرت ولی عصر (عج) و رهبری حکیمانه امام خامنه ای بوده و ما نیز با تاسی از شهدا و امام شهیدان تا پای جانمان از آن حفاظت می کنیم.

استاندار گیلان به سفر اخیر رئیس جمهوری به نیویورک و صحبت های بسیار مهم، شجاعانه و مقتدرانه در سازمان ملل در دفاع از نظام جمهوری اسلامی، خونخواهی حاج قاسم سلیمانی و دوگانگی دشمنان در موضوع حقوق بشر اشاره و خاطرنشان کرد: باید فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون حوادث اخیر و سخنرانی‌های رئیس جمهور در سازمان ملل به خوبی تحلیل، تبیین و بازنشر شود که نقش شورای فرهنگ عمومی در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه همه تلاش های دولت بر این است تا رضایت مندی و امید را در جامعه تزریق کند ولی دشمنان به هر طریقی سعی در مانع تراشی دارند و در داخل کشور نیز برخی غیرمنصفانه ورود می کنند، گفت: از هر نقدی بر عملکردها برای اصلاح امور استقبال می کنیم و در این میان بودن در کنار مردم و برآورده کردن نیازهای آنان جزء وظایف ماست.

دکتر عباسی بر لزوم پرداختن به نقدها و رفع مشکلات مردم در حوزه های مختلف تأکید کرد و گفت: مدیران در مقابل انتقادات سازنده خود را پاسخگو می دانند اما در این میان دشمن با استفاده از اعتراضات مردم، سعی داشت امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در دنیا به عنوان یک کشور مقتدر از لحاظ امنیت داخلی و خارجی، شناخته شده است و دشمنان در کنار کارشکنی ها و تحریم ها برای برهم زدن آن تلاش می‌کنند، افزود: دستگاه قضایی با آن دسته از افراد که مخل امنیت کشور بودند و یک حادثه را محملی برای به آتش کشیدن اموال مردم و برپا کردن اغتشاش و آشوب کردند بدون تعارف برخورد خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: خلأهایی در نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش و دانشگاه ها طی ده سال گذشته به وجود آمده اما حرف های جوانان این کشور گوش داده نشد و علیرغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، اما به این مسئله آنچنان که باید و شاید پرداخته نشد.

وی با یادآوری اینکه به محض بازگشایی دانشگاه ها، آمادگی خودم و دیگر مسئولان را برای حضور در کرسی های آزاداندیشی در جهت پاسخگویی به سوالات دانشجویان اعلام کردم، گفت: در نشست با دانشجویان دانشگاه گیلان، دانشگاه آزاد و نیز در استانداری همه سلائق حضور داشتند و با سعه صدر به سوالات آنان پاسخ داده شد و این روند استمرار خواهد داشت.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه باید از هر بستری برای شنیدن مشکلات و تلاش برای رفع نواقص و ضعف ها استفاده کنیم، به فرمایش رهبر معظم انقلاب درخصوص موضع‌گیری‌های برخی چهره‌های ورزشی و هنری اشاره و اظهار کرد: باید از چهره های شاخص فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و تحلیلگران خوب و توانمند در رسانه ها و صدا و سیما استفاده کنیم و مدیران نیز با حضور در میان مردم پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه اگر مدیر یا مسئولی در امور محوله تخطی و کوتاهی کرده اعلام شود و در برخورد، تعارف نداریم، افزود: همه در خدمت مردم هستیم و برای محرومیت زدایی، رفع فقر و ایجاد همدلی از هیچ‌تلاشی دریغ نمی کنیم.

دکتر عباسی بر لزوم تلاش برای رشد و تعالی آموزش در مدارس، دانشگاه ها و کانون های فرهنگی و نیز تولید محتواهای متناسب با نیاز جوانان و در پاسخ به تلاش های دشمنان تأکید و تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید آن دسته از رسانه ها و چهره هایی که با مردم و یا با دشمنان همنوا و هم کلام شدند را شناسایی و آسیب شناسی کند.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری آهاد جامعه به ویژه خواص از سواد رسانه‌ و با بیان اینکه در فضای مجازی اغلب به مسائل غیرضروری و حواشی پرداخته می‌شود گفت: این جریان، بازی در زمین دشمن است که برای ناامیدی در میان مردم و تاریک کردن آینده جوانان می کوشد.

نماینده عالی دولت در گیلان به تلاش های صورت گرفته در حوزه اشتغال و احیای واحدهای تولیدی در جهت تحقق شعار سال اشاره و بیان کرد: دولت مردمی همواره در تلاش برای امیدآفرینی در جامعه است.

وی با بیان اینکه با حضور در واحدهای تولیدی در کنار تولیدکنندگان بودم تا اقتصاد را به صورت مردمی مدیریت کنیم، به تلاش های صورت گرفته برای ثبت جهانی چای لاهیجان، چادر شب و ماسوله در یونسکو و نیز توفیقات بخش های کشاورزی اشاره و اظهار کرد: کالاهای استراتژیک و مورد نیاز مردم، علیرغم سفر ۵۲ میلیون نفر به گیلان از ابتدای سال به خوبی مدیریت شده و موجود است.

استاندار گیلان با بیان اینکه راه های نفوذ دشمنان را باید ببندیم و مسئولان باید با انجام وظایف به توفیقات نظام کمک کنند، گفت: در بخش عفاف و حجاب و بخش های فرهنگی باید تولید محتوا و کارهای نوآورانه داشته باشیم و در این خصوص هیچگونه محدودیت اداری وجود ندارد.