با تشدید نظارتها جلوی اجحاف به حقوق شهروندی گرفته شود/ تاکید استاندار بر ارائه گزارش اقدامات تنظیم بازار به مردم توسط متولیان امر
با تشدید نظارتها جلوی اجحاف به حقوق شهروندی گرفته شود/ تاکید استاندار بر ارائه گزارش اقدامات تنظیم بازار به مردم توسط متولیان امر
استاندار گیلان با بیان اینکه به حد کافی در بازار و انبارها کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وجود دارد، تاکید کرد: با تشدید نظارتها جلوی اجحاف به حقوق شهروندی گرفته شود.

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (یکشنبه) در جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک بازار گیلان با اشاره به وفور انواع کالاها در انبارهای استان و ذخیره کافی کالاهای اساسی از قبیل انواع پروتئین های دامی و گوشت مرغ، آرد و گندم و دیگر کالاهای مورد نیاز عموم شهروندان گیلانی، اظهار کرد: مجموع دست اندرکاران مدیریتی و نظارتی باید با تشدید بازرسی ها از بروز هر گونه تخلف در روند عرضه کالا در بازار پیشگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن حفظ تولید کالاهای اساسی باید برای توسعه و افزایش تولید محصولات کشاورزی گامهای موثری برداشته شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تولید محصول برنج در استان از کارشناسان و متولیان جهاد کشاورزی استان خواست با یک بررسی کارشناسانه، قیمت منطقی انواع گونه های برنج بومی در استان را مشخص و تدابیر لازم برای برند سازی این محصول استراتژیک را اتخاذ نمایند.

وی تصریح کرد: تنها یک نرخ گذاری منطقی و واقع بینانه است که ضمن حمایت از کشاورز شالیکار، می تواند زمینه تامین حقوق مصرف کننده را نیز فراهم نماید.

دکتر عباسی با اشاره به ورود بیش از 52 میلیون مسافر از ابتدای سالجاری به استان گیلان، بر لزوم پایش مستمر روند ارایه خدمات واحدهای پذیرایی و رستورانها به مردم و گردشگران در راستای تامین سلامت آحاد جامعه تاکید کرد.

 وی افزود: به هیچ وجه پذیرفته نیست که حتی در مواردی نادر غذای ناسالم و بی کیفیت به مردم ارایه شود و در این زمینه باید نظارتهای بهداشتی و تعزیراتی بیش از پیش تداوم یابد.

استاندار گیلان همچنین پس از دریافت گزارشی جامع در خصوص روند تولید و توزیع مرغ در گیلان خطاب به مدیران جهاد کشاورزی و صمت گفت: ثبات قیمت مرغ در بازار داخل استان را به مردم و مسئولان گزارش دهید تا از بروز هرگونه نگرانی و ابهام در روند عرضه یا گرانی قیمت مرغ در بازارهای استان پیشگیری شود.

وی با اشاره به وضعیت خوب تولید و توزیع مرغ در استان ضمن قدردانی از تولیدکنندگان افزود: برای تولیدکنندگانی که در سخت‌ترین شرایط و با همه مشکلات در این حوزه همکاری کردند باید تسهیلات و بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شود.

دکتر عباسی ادامه داد: لازم است متولیان امر در حوزه آرد و نان و نانوایی ها بویژه فرمانداران، با توجه به حجم مسافران ورودی و نیز مصرف موجود در گیلان، فضای ارائه خدمات در این حوزه برای رفاه بیش از پیش مردم با برنامه ریزی مناسب تر اهتمام ورزند.

وی با تاکید بر ضرورت و توجه جدی بر فعالیت نانوایی ها گفت: نانوایی‌ها در استان باید طبق ساعت کاری فعالیت کنند و اجازه ندارند در زمان تعیین شده تعطیل و غیر فعال باشد.

استاندار گیلان، تشویق نانوایان دارای عملکرد خوب و برخورد با متخلفان را هم در این حوزه موثر خواند.

در این جلسه که هر یک فرمانداران شهرستانهای گیلان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، اعضای حاضر گزارشی از اقدامات صورت گرفته را ارائه کردند.