حضور موثر بنگاههای اقتصادی مازندران در مهارت‌آموزی
حضور موثر بنگاههای اقتصادی مازندران در مهارت‌آموزی
هدف از تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز در حوزه صنایع ایجاد زمینه‌های اشتغال است.


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ، سید حسین درویشی مدیر کل ، با اعلام مطلب فوق افزود: یکی از اهداف اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، برگزاری آموزش های مهارتی در واحدهای صنعتی برای بالا بردن سطح مهارت نیروی کار بوده که ارتباط مستقیم با افزایش تولید و بهره وری دارد.
وی با اشاره به عملکرد شش ماهه سالجاری در بخش صنایع و صنوف بیان داشت : 1003 نفر از شاغلین بنگاههای اقتصادی آموزش های ضمن خدمت را کسب کردند و این اداره کل برای آموزش 200 نفر از مهارت آموزان مراکز دولتی ، از ظرفیت تجهیزاتی صنایع و صنوف استان در قالب آموزش دوگانه مهارت – کار بهره جست.
سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران اضافه کرد : جهت تربیت نیروی کار ماهر توسط بنگاههای اقتصادی ، مجوز ایجاد 18 مرکز آموزش جوار کارگاه صنایع و صنوف صادر شد و در طول شش ماهه اول سالجاری ،با مساعدت این مشاغل 1067 نفر آموزش در محیط کار واقعی را کسب کردند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای در خاتمه گفت :آموزش‌های مهارتی با موضوعیت ارتقاء مهارت شاغلین، عامل تاثیر گذار در ایجاد امنیت و پایداری شاغلان در واحدهای تولیدی می باشد لذا برای رفاه حال کارگران جهت جلوگیری از نگرانی‌های بیکاری ،آموزش‌ها باید در حوزه های مختلف مهارت محور باشد.