47درصد از ادارات استان مناسب‌سازی شد/جشن بزرگ جامعه هدف نابینایان برگزار می‌شود
47درصد از ادارات استان مناسب‌سازی شد/جشن بزرگ جامعه هدف نابینایان برگزار می‌شود
مدیر عامل جامعه نابینایان و کم بینایان در آستانه برگزاری روز نابینایان، گفت: تنها 47 درصد ادارات در مازندران برای جامعه نابینانیان مناسب‌سازی شده است و انتظار داریم که مدیران در این زمینه بیشتر پای کار باشند.

به گزارش ندای تجن به نقل از شمال نیوز،  سید مهدی مسلمی در جمع خبرنگاران از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن بزرگ جامعه هدف نابینایان استان مازندران در بابلسر خبر داد و اظهار کرد: این جشن بزودی در مجتمع آموزشی و فرهنگی بابلسر با حضور افراد نابینا و کم بینا برگزار می‌شود.

مدیرعامل انجمن نابینایان و کم بینایان مازندران افزود: در این برنامه نمایشگاهی از دستاوردها و صنایع دستی جامعه هدف برپا شده است که این محصولات در قالب، گلیم بافی، فرش و تابلوفرش ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: در این مراسم برنامه داریم با همکاری خیران و بهزیستی استان مازندران از افراد نابینا و کم بینا موفق تجلیل کنیم.

مدیرعامل انجمن نابینایان و کم بینایان مازندران به اقدامات انجام شده برای پرداخت تسهیلات به جامعه هدف اشاره کرد و گفت: طی ۶ ماهه امسال حدود یک میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه حدود ۷ هزار و ۴۹۴ نابینا و کم بینا تحت پوشش این مجموعه هستند، افزود: این افراد دارای اختلال شدید، متوسط و خفیف تقسیم می‌شوند که حدود ۲ هزار و ۱۶۳ نفر خفیف، هزار و ۳۴۶ نفر خیلی شدید و ۲ هزار ۱۱۲ نفر شدید بوده و حدود هزار ۸۶۵ نفر در لیست نابینایی متوسط قرار دارند.

مسلمی جورجاده اضافه کرد: هر فردی که تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند تحت پوشش انجمن قرار دارند که از خدمات مالی برای درمان و یا سایر خدمات ارائه شده در این مجموعه بهره‌مند می‌شوند.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای تهیه دستگاه بریل، گفت: این دستگاه در اختیار مجموعه قرار گرفته و در حال حاضر آمادگی داریم که نیازمندی‌های جامعه هدف به خط بریل را رفع کنیم.

مدیرعامل انجمن نابینایان و کم بینایان مازندران، اضافه کرد: این آمادگی در مجموعه وجود دارد که افراد جامعه هدف فایل مورد نیاز برای تبدیل به خط بریل را برای ما ارسال کرده و به صورت خط بریل از طریق پست دریافت کنند.

وی در پاسخ به این سؤوال که آیا از این دستگاه استقبال شده است، افزود:‌ کاغذ بریل توسط کارخانه چوب و کاغذ مازندران تامین می‌شود و بهزیستی هم به اندازه توان خودش در این زمینه مشارکت دارد.

مسلمی جورجاده در ارتباط با بحث مناسب سازی، گفت: تنها ۴۷ درصد ادارات استان مازندران مناسب سازی شده است در شهر بابلسر اقدامات مناسبی انجام شده و انتظار داریم که مدیران شهری در سایر شهرها در این زمینه پای کار باشند.

وی با اعلام اینکه از عملکرد معاون توانبخشی استان رضایت مندی ۱۰۰ درصدی داریم، افزود: آنچه که در توان قانونی این مجموعه بوده در اختیار نابینایان قرار داده است.

مدیرعامل جامعه نابینایان و کم بینایان مازندران با اشاره به بالا بودن هزینه‌های درمانی جامعه هدف،گفت: خیران همکاری مناسبی با مجموعه ما دارند اما انتظار داریم که این همکاری افزایش داشته باشد.

وی در ادامه با انتقاد از صدور قبض به نام انجمن نابینایان و کم‌بینایان،گفت: شان و شخصیت جامعه ما بیشتر از این حرف‌ها است که از این طریق نیازمندی‌های خودش را تامین کند؛ جامعه نابینایان و کم بینایان استان مازندران برای دریافت کمک هیچگونه قبضی در اختیار واحدهای صنفی قرار نداده است.

مسلمی ادامه داد: هر خیری که بنا دارد که به مجموعه ما کمک کند می‌تواند طی تماس با شماره تلفن ۳۵۳۶۳۷۳۸-۰۱۱ نسبت به پرداخت کمک هزینه‌ها اقدام کنند.