۱۰ درصد منابع استانی اشتغال را به ایثارگران اختصاص می‌دهیم
۱۰ درصد منابع استانی اشتغال را به ایثارگران اختصاص می‌دهیم
به گفته رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تقویت اعتبارات اشتغال در دستور کار قرار داده‌ شد و امسال سعی دارند در این حوزه، از ظرفیت استانداری ها استفاده کرده و ۱۰ درصد منابع استانی اشتغال را به ایثارگران اختصاص دهند.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار ایرنا، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در ارومیه افزود: برنامه منسجمی برای حل مشکلات این بخش تهیه شده که شامل سه بخش استخدام فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد، استخدام فرزندان جانبازان کمتر از ۷۰ درصد و تقویت اعتبارات حوزه اشتغال است.

وی اضافه کرد: در حوزه استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد، هشت هزار نفر کد استخدامی دریافت کرده و منابع مالی آن هم تامین شده است.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: در این حوزه باید اشتغال ۳۳ هزار نفر تعیین تکلیف شود که بخشی از آن حل شده و بخش دیگری نیز از طریق آزمون دوم که در حال برگزاری است، تعیین تکلیف می‌شوند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در بخش سوم هم تقویت اعتبارات اشتغال را در دستور کار قرار داده‌ایم و امسال سعی داریم در این حوزه، از ظرفیت استانداری ها استفاده کرده و ۱۰ درصد منابع استانی اشتغال را به ایثارگران اختصاص دهیم.

قاضی زاده هاشمی در خصوص مسکن ایثارگران هم گفت: طبق آمار ۵۰ درصد ایثارگران کشور یا بد مسکن یا بی مسکن هستند و ما باید مسکن ۸۰ هزار نفر را در این حوزه تامین کنیم.

وی اظهار کرد: برای رفع این مشکل از فرصت طرح جهش ملی مسکن استفاده کرده و طبق قانون باید پنج درصد این طرح به ایثارگران تعلق بگیرد که ساز و کار این امر مهیا شده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: همچنین بنیاد شهید تلاش کرده با دارایی‌های خود، چند پروژه مسکن را طراحی و اجرا کند که حدود پنج هزار واحد در این برنامه ریزی احداث و تحویل ایثارگران خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیروز و امروز میهمان مردم و جامعه ایثارگری آذربایجان غربی بود.

دیدار با ایثارگران، بررسی مشکلات این بخش و همچنین بازدید از ایثارگرانی که در زلزله خوی دچار خسارت شدند از جمله دیگر برنامه‌های قاضی زاده هاشمی در این سفر است.