سامانه جامع روابط کار سبب شفافیت در قرارداد کاری می‌شود
سامانه جامع روابط کار سبب شفافیت در قرارداد کاری می‌شود
رییس روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: راه اندازی سامانه جامع روابط کار، شفافیت در قراردادهای کارگری را به همراه دارد و این سامانه اجازه ثبت قرارداد سفید امضاء را نمی دهد.

به گزارش ندای تجن-خدیجه گلیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، الکترونیکی شدن ثبت قراردادهای کار و تنظیم روابط کارگر و کارفرما را از مهمترین ویژگی‌های سامانه جامع روابط کار جهت جلوگیری از انعقاد قراردادهای سفید امضا حوزه کارگری عنوان کرد. 

وی هدف از راه اندازی سامانه‌ی جامع روابط کار را افزایش سلامت اداری و سرعت در انجام امور اعلام و اضافه کرد: کارگران و کارفرمایان می‌توانند شکایت خود را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام دهند.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه، مراجعه حضوری به حداقل رسیده و با یکبار احراز هویت الکترونیکی کارگران و کارفرمایان، درخواست ها،دادخواست‌ها، طرح طبقه‌بندی مشاغل، طرح مستمری، تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی، بیمه بیکاری، تایید صلاحیت کار و دیگر خدمات به صورت الکترونیکی عرضه می‌شود.
رییس روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار تمامی دادخواست‌ها در این سامانه ثبت خواهد شد و با انعکاس شفاف روابط بین کارگر و کارفرما، سامانه اجازه ثبت قرارداد سفید امضا را نخواهد داد.
گلیان خاطرنشان کرد: کارگران و کارفرمایان برای استفاده از خدمات این سامانه از جمله ثبت شکایت و دادخواست‌ها باید برای دریافت نام کاربری و رمز عبور ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از آن می توانند با ورود به این سامانه به آدرس اینترنتی به نشانی www. prkar.mcls. gov.ir مراحعه و از خدمات آن استفاده کنند.

وی گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار با ۲۲ زیرسامانه، تمامی شکایت‌های حوزه کارگری و کارفرمایی در سراسر کشور به صورت الکترونیکی بررسی خواهد شد.
استان سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران ۴۰۳ هزار کارگر بیمه شده اجباری دارد که بیشتر آنان در حوزه صنعت و خدمات مشغول فعالیت هستند.