۲۰۰ هزار مازندرانی زیر پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفتند
۲۰۰ هزار مازندرانی زیر پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفتند
مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اجرای طرح پوشش بیمه رایگان سلامت، گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از مردم این استان زیر پوشش این نوع بیمه قرار گرفتند و از خدمات آن بهره مند شدند. ‎

به گزارش ندای تجن-محمدرضا میرزایی افزود: از دی ماه پارسال طرح پوشش بیمه رایگان از سوی دولت سیزدهم اعلام و ابلاغ شد که این تعداد از مردم زیر پوشش این نوع بیمه قرار گرفتند و غالبا افرادی هستند که زیر پوشش هیچ نوع بیمه ای نبودند و در مناطق کمتر برخوردار و محروم زندگی می کردند.

وی ادامه داد: بیمه برای ردگیری و یافتن افراد فاقد بیمه و برای زیر پوشش قرار دادن آنها حتی مبادرت به اعزام و استقرار تیم ها در نقاط محروم و دور از دسترس استان کرده است تا این افراد شناسایی و زیر پوشش بیمه رایگان قرار بگیرند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر با مراجعه به ادارات و نمایندگی های بیمه سلامت در شهرستان های مازندران برای بیمه رایگان اقدام می کنند.

میرزایی افزود: از جمعیت حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مازندران یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند که نیمی از جمعیت استان را بیمه سلامت زیر پوشش بیمه ای قرار داده است.

وی از افزایش تعداد مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت مازندران خبر داد و گفت: در سال جاری ۲۰۰ مرکز جدید طرف قرارداد به مجموعه خدمات رسان بیمه شدگان این نهاد اضافه شده که مجموع مراکز طرف قرارداد به ۲ هزار و ۶۰۰ مرکز افزایش یافته است.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران بیان کرد: این نهاد سعی کرده است تا پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد خود را به روز کند و در حال حاضر مطالبات سرپایی مراکز تا پایان شهریور ماه پرداخت شده است.

به گفته میرزایی، مطالبات بستری بیمارستان های طرف قرارداد با این سازمان بیمه ای نیز تا تیرماه پرداخت شده که در کل بیمه سلامت استان در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه درمان بستری و سرپایی مراکز طرف قرارداد را پرداخت کرده است.

از سی مهر تا ششم آبان هفته سلامت نامگذاری شد که بیمه سلامت ، جوانی جمعیت و حمایت از زوجین نابارور – بیمه سلامت ، سلامت الکترونیک و سازمان هوشمند- بیمه سلامت ، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج – بیمه سلامت ، پوشش همگانی و افزایش حمایت مالی – بیمه سلامت ، سالمندی ،پیشگیری و توانبخشی – بیمه سلامت ، نظام ارجاع و مراکز طرف قرارداد – بیمه سلامت ، مشارکت های اجتماعی و خیران سلامت عناوین روزهای این هفته است.