مازندرانی‌ها مرغ را بالاتر از قیمت مصوب نخرند
مازندرانی‌ها مرغ را بالاتر از قیمت مصوب نخرند
سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی مازندران، گفت: مازندرانی‌ها مرغ را بالاتر از قیمت مصوب نخرند و گران فروشی‌ها را حتما اطلاع دهند.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تفاوت قیمت مصوب و قیمت بازار یکی از موضوعاتی است که این روزها در برخی از مراکز عرضه مرغ به چشم می‌خورد.

در حالی مسئولان استانی قیمت مصوب مرغ را ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کردند که برخی از مراکز عرضه این محصول را تا ۶۹ هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار داده و به دنبال کسب سود بیشتر هستند.

در همین ارتباط با سیدمحمد جعفری سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد به هیچ وجه مردم مرغ خارج از قمیت مصوب را خریداری نکنند.

وی اضافه کرد: مردم هر گونه کم‌فروشی یا گران‌فروشی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کرده و همکاران ما در کوتاه‌ترین مدت نسبت به شکایات رسیدگی می‌کنند.

محمد جعفری اضافه کرد: مردم حتی موارد را به صورت مورد اطلاع‌رسانی کرده تا در کمترین زمان نسبت به شکایات رسیدگی و نتایج را به افراد اعلام می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه قیمت مرغ در شهرستان ساری، ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان در بسیاری از مراکز عرضه می‌شود، افزود: در حال حاضر مشکلی برای تامین مرغ وجود ندارد.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی مازندران، خاطر نشان کرد: هر شب هزار تن مرغ زنده به کشتارگاه‌ها منتقل شده که ۳۰۰ تن صرف نیازمندی‌های مازندران شده و مابقی به سایر مراکز عرضه در کشور انتقال داده می‌شود.

وی اضافه کرد: نسبت به سال گذشته افزایش جوجه ریزی را داشته و محدودیت در ارائه خوراک نداشته و مرغ هم در همه شهرستان‌های توزیع می‌شود.

جعفری با اشاره به توزیع حدود ۵۰۰ تنی مرغ منجمد در استان، گفت: این محصول با قیمت ۴۵ هزار تومان تحویل گرفتیم و به قیمت ۴۸ هزار تومان حداکثر در اختیار مصرف کننده باید قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر محدودیتی در میزان مرغ ارسالی به شهرستان‌ها نداریم.

جعفری با اعلام اینکه برخی از عرضه کنندگان مرغ در روند فروش سوء استفاده کرده که اقدامات تعزیری در دستور کار قرار داریم،افزود: در این زمینه رسیدگی‌ها در مدت زمان کوتاه انجام می‌شود.

وی در ارتباط با برخی اختلاف قیمت‌ها در نحوه عرضه مرغ، گفت: مرغ به نوع A  و A پلاس تقسیم بندی شده که ستاد تنظیم بازار به این عرضه کننده‌ها مجوز داده که ۱۰ تا ۱۶ درصد بسته به نوع مرغ A  و A پلاس افزایش قیمت داشته باشند که ۱۰ درصد در مرغ A  و ۱۶ درصد در مرغ A پلاس قیمت تعیین شده و دلیل آن هم کاهش زائده گوشتی و حجم بیشتر گوشت نسبت به نوع مرغ‌های معمولی عنوان شده است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی مازندران در ارتباط با نحوه نظارت‌ها، بیان کرد: همه همکاران ما در شهرستان‌ها به صورت مداوم بازرسی‌ها را انجام می‌دهند در ۶ ماهه سال جاری حدود ۱۳۵ هزار بازرسی در سطح شهرستان‌ها انجام دادیم و نزدیک به پنج هزار پرونده به ارزش ۶۸۰ میلیارد ریال  به تعزیرات معرفی شده و برای برخی پرونده‌ها رای صادر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مردم گرانفروشی‌ها را چگونه اطلاع دهند، افزود: سامانه ۱۲۴ به سامانه جهاد کشاورزی استان لینک شده و اطلاعات در اختیار متولیان امر در بازرسی قرار می‌گیرد.