مرحله استانی جشنواره ملی قصه گویی در مازندران برگزار می‌شود
مرحله استانی جشنواره ملی قصه گویی در مازندران برگزار می‌شود
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: مرحله استانی جشنواره ملی قصه گویی سوم و چهارم آبان در مازندران برگزار و از سه داور برجسته استان برای داوری استفاده می شود.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آرزو ولیپور طی گفت و گویی اظهار کرد: دومین دوره جشنواره دوسالانه قصه گویی با هدف ترویج قصه‌گویی، شناسایی، تشویق و بهره مندی از توانمندی های شبکه کتابخانه های عمومی، کتابداران و اعضا، در دو بخش قصه گویی صحنه‌ای و قصه گویی دیجیتال برگزار شده است.

وی بیان کرد: ارج نهادن به سنت قصه گویی، تلاش در راستای گسترش خدمات جنبی کتابخانه ها برای ایجاد انگیزه مطالعه، شناسایی استعدادها، تشویق و بهره مندی از توانمندی مختلف در کتابخانه های عمومی از جمله اهداف این جشنواره است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران ترویج قصه‌گویی به عنوان ابزاری تربیتی و فرهنگی در کتابخانه‌ها، شناسایی کتابداران قصه‌گو و ارزیابی میزان توانمندی و مهارت‌های آنان، سنجش مهارت‌ها و کارآمدی کتابداران در امر قصه‌گویی و همچنین توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.

ولیپور خاطرنشان کرد: از زمان اعلام فراخوان تا پایان جشنواره, 281 نفر از میان کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی استان مازندران در دو بخش قصه گویی صحنه‌ای و قصه گویی دیجیتال برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند که پس از داوری مرحله مقدماتی، 83 نفر ( 35 اثر در بخش صحنه ای و 48 اثر در بخش دیجیتال) برای رقابت در مرحله استانی انتخاب شدند.

وی گفت: مرحله استانی این جشنواره در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ سوم و چهارم آبان در سالن همای سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حال برگزاری است و از سه داور برجسته استان برای داوری استفاده می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران بیان کرد: این جشنواره با حضور مسئولان و چهره های فرهنگی، فعالان حوزه کودک و نوجوان، کتابداران، دانش آموزان مدارس و دوستداران کتاب و کتابخوانی، با اجرای برنامه های متنوع برگزار می شود.

ولیپور افزود: پس از جمع بندی کارشناسی ، ۱۲ قصه گو برگزیده در دو بخش صحنه ای و دیجیتال به مرحله منطقه ای راه پیدا می کنند و در اختتامیه جشنواره که در عصر روز چهارشنبه چهارم آبان برگزار خواهد شد، از برگزیدگان تجلیل می‌شود.