وزیر بهداشت:کمبود دارو نتیجه تخلف محرز دو شرکت دارویی است/عضو کمیسیون وزارت بهداشت‌و درمان:شرکت‌ها خواستار محاسبه هزینه‌ها از ابتدا تا انتهای خط تولید و بعد قیمت‌گذاری دارو هستند
وزیر بهداشت:کمبود دارو نتیجه تخلف محرز دو شرکت دارویی است/عضو کمیسیون وزارت بهداشت‌و درمان:شرکت‌ها خواستار محاسبه هزینه‌ها از ابتدا تا انتهای خط تولید و بعد قیمت‌گذاری دارو هستند
با توجه به گفته های عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، کوتاهی تنها از جانب شرکت ها نبوده است بلکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ویژه سازمان غذا و دارو باید پاسخگوی کمبود دارو و مشکلات ناشی از آن برای مردم باشد.

به گزارش ندای تجن- وزیر بهداشت در جلسه هیات دولت از کمبود آنتی بیوتیک‌ها گزارش داد و گفت: تخلف دو شرکت بزرگ داروسازی محرز است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه هیئت دولت، با بیان اینکه سازمان غذا و دارو آمار نیاز آنتی‌بیوتیک کشور را اردیبهشت‌ماه به شرکت‌های دارویی ارائه کرده‌است، گفت: مواد اولیه موجود بوده و این شرکت‌ها باید در زمان مناسب تولید می‌کردند.
وی با بیان اینکه دو شرکت دارویی متاسفانه در ارائه اظهارات تخلف کرده‌اند، افزود: تولیدشان را به بهانه کسب سود بیشتر در شهریورماه کاهش داده‌اند.
عین اللهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این دو شرکت سه شیفت مشغول کار هستند تا کمبود برخی اقلام دارویی را برطرف کنند

به گزارش ندای تجن- پس از گذشت 5ماهه از کمبود داروهایی مانند شربت کواموکسی کلاو که برای درمان عفونت‌های تنفسی و گوش و حلق به کار می رود و همین طور کمبود اسپری بکلومتازون و فلوتیکازون ۵۰که برای برونشیولیت ، سرفه و آسم کودکان استفاده می شود، حال که به کمبود استامینوفن رسیدیم سرانجام وزیر بهداشت اعلام کرد که شرکت‌های داروسازی تخلف کرده اند.

این اظهارت در حالی در جلسه هیات دولت توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسانه ای شده است که چند روز پیش محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی علت کمبود آنتی‌بیوتیک در کشور را نبود همخوانی بین قیمت تمام شده تولید و فروش آن عنوان و اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و درمان، سازمان غذا و دارو را موظف کرده قیمت‌ همه مواد اولیه از ابتدا تا انتهای خط تولید دارو را به اضافه ۱۰ تا ۲۰ درصد سود محاسبه کرده و نرخ جدیدی برای داروها تعیین کند.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کمبود دارو و سرم در برخی نقاط کشور گفت: علت کم بودن آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم‌ به نبود همخوانی بین قیمت تمام شده تولید و فروش آن برمی‌گردد.

محسنی اذعان کرده است که شرکت های داروسازی به دلیل پایین بودن قیمت دارو و ضرردهی بسیار از تولید خودداری کردند و در این شرایط سازمان غذا و دارو هم برآورد دقیقی از میزان مصرف آنتی بیوتیک در کشور نداشته است که

مخاطبین می توانند متن کامل خبر را در خبرگزاری ایسنا یا پایگاه خبری ندای تجن بخوانند.

حال می بینیم که در اینجا کوتاهی تنها از جانب شرکت‌ها نبوده است بلکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ویژه سازمان غذا و دارو باید پاسخگوی کمبود دارو و مشکلات ناشی از آن برای مردم باشد.

در فیلم زیر اظهارت وزیر بهداشت در جلسه هیات دولت را ببینید: