افزایش 255درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در مازندران
افزایش 255درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در مازندران
رئیس کل دادگستری استان مازندران از افزایش255 درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در این استان درششماه گذشته خبر داد.


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام والمسلمین اکبری اظهارداشت: درراستای اجرای مفاد سند تحول قضایی و تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، یکی از مهمترین برنامه های دستگاه قضایی استان، حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری است به همین منظور رسیدگی به مطالبات و مشکلات زندانیان و استفاده از مجازات های جایگزین حبس، به صورت مستمر، پیگیری و عملیاتی می شود.
عالی ترین مقام قضایی استان تصریح کرد: در راستای اجرای مصوبات نشست ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان های استان مازندران ،آرای صادره برای استفاده از پابند الکترونیک افزایش ونسبت به اجرای احکام آن اقدام شد. بطوریکه درششماه گذشته، 530 مورد پابند الکترونیک نصب شده درحالیکه درمدت مشابه سال قبل این رقم 149 مورد بوده است وشاهد رشد 255درصدی بوده ایم.
رئیس کل دادگستری استان همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون دادرسی الکترونیک در زندان های استان فعال است، بیان داشت: صرفه جویی در وقت و هزینه ها ،افزایش شاخص‌های امنیتی و پیشگیری از خطرهای احتمالی حین اعزام زندانیان به مراجع قضایی از اهداف راه‌اندازی سامانه دادرسی الکترونیک در زندان‌های استان است.
وی افزود:درششماه گذشته 9هزارو879مورد دادرسی الکترونیک برای زندانیان انجام شده که درمقایسه باسال گذشته 21درصد رشد داشته است که نشان ازعزم راسخ دادگستری استان درکاهش هزینه های دادرسی وافزایش رضایتمندی مردم دارد.