شهید گیلانی حادثه خونین شاهچراغ را بیشتر بشناسیم
شهید گیلانی حادثه خونین شاهچراغ را بیشتر بشناسیم
در بین اسامی شهدای اعلام شده که در عملیات تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ به شهادت رسیدند نام حسنعلی پورعیسی نیز به چشم می‌خورد که این شهید اصالتا اهل شهرستان لنگرود گیلان است.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، به هنگام اقامه نماز مغرب و عشا یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران تیراندازی کرد که در این عملیات تروریستی ۱۵ نفر به شهادت رسیدند و تعدادی زیادی نیز مجروح شدند. 

فرمانده انتظامی استان فارس گفت که یک نفر را عامل این حرکت تروریستی دانست که دستگیر شده است. 

عامل این حادثه که از عناصر گروهک‌های تکفیری است از باب‌الرضا وارد حرم شاه‌چراغ شده و وارد صحن حضرت معصومه (س) می‌شود و سپس خود را به شبستان اصلی حرم نیز رسانده است. 

در بین اسامی شهدای اعلام شده که در این عملیات تروریستی به شهادت رسیدند نام حسنعلی پورعیسی نیز به چشم می‌خورد که این شهید اصالتا اهل شهرستان لنگرود گیلان است. 

حسنعلی پورعیسی که عمری را در خدمت به زائران حرم رضوی و احمدی گذرانده بود، مظلومانه در جوار ضریح حضرت احمد بن موسی (ع) در حالی که تلاش می‌کرد مردم را از خطر دور کند به شهادت رسید. 

فرزند شهید پورعیسی طی گفت وگویی با بیان اینکه پدر ۷۳ سال داشت و اصالتا اهل لنگرود گیلان بودند اما سال‌ها شیراز زندگی کرده بود، اظهار کرد: پدرم ۱۶ سال خادم حرم امام رضا (ع) بود و ۱۴ سال نیز افتخار خادمی شاهچراغ (ع) را داشت. 

وی با بیان اینکه پدر یکسال قبل به شهر خودش یعنی لنگرود باز گشت اما وقتی نوبت خدمتش میشد به شیراز می‌آمد، گفت: ۲ روز پیش با پدرم تماس گرفتم که گفت با ماشین خودم به سمت شیراز حرکت می‌کنم تا هم به نوبت پستم برسم و هم به عیادت برادرم که به بیماری سرطان مبتلا شده بروم. 

فرزند این شهید حادثه تروریستی شاهچراغ در خصوص زمان باخبر شدن از شهادت پدر تصریح کرد: من در شهرک صنعتی کار می‌کنم، از ساعت ۶ غروب گذشته بود که خواهرم به من زنگ زد و گفت خبر داده‌اند که در حرم درگیری پیش آمده، گفتم فکر نکنم اتفاق جدی باشد خداحافظی کردم و با دلشوره زیاد به پدرم زنگ زدم، دیدم گوشی پدر دست یکی از همکارانش است، پیگیر شدیم تا اینکه به من گفتند پدرت روبروی ضریح به شهادت رسیده است. 

وی با بیان اینکه پدرم فرد بی‌آزار و مهربان و مظلوم بود، افزود: برخی می‌گویند قسمتش شهادت بوده اما ما بیش از یک ماه است که درگیر اغتشاشات هستیم و این اغتشاشات هم در حادثه نقش داشتند.