گلستان دهمین استان پرمخاطب سینما در کشور است
گلستان دهمین استان پرمخاطب سینما در کشور است
مدیرعامل موسسه سینما شهر سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که گلستان باجذب قریب به ۱۰۴ هزار نفر به سالن‌های سینما طی هفت ماه قبل، دهمین استان کشور در جذب مخاطب بوده است.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار ایرنا، هاشم میرزاخانی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پردیس سینمایی «مهر»  و سالن در حال ساخت سینما «وارنا» گنبدکاووس به خبرنگاران اظهارداشت: گلستان هم اکنون دارای ۱۲ سالن فعال و چهار سالن غیرفعال یا نیمه‌فعال سینمایی است که با توجه به جمعیت حدود ۲ میلیون نفری آن، قابلیت توسعه سالن‌های سینمایی در برخی شهرهای آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه سالن‌ها و پردیس‌های سینمایی کشور در مجموع حدود ۹ میلیون نفر مخاطب با فروش تقریبی ۲۸۰ میلیارد تومان داشتند.

میرزاخانی به اهداف سفر مدیران سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: این سفرها در راستای سیاست توسعه فضاهای فرهنگی و عدالت فرهنگی دولت سیزدهم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیران سازمان امور سینمایی هر هفته به یک استان سفر می‌کنند، افزود: سفر امروز ما به گلستان پانزدهمین سفر است و بحمدالله اتفاقات سینمایی خوبی در این استان شمالی رخ داده است.

گلستان دهمین استان پرمخاطب سینما در کشور است

مدیرعامل موسسه سینما شهر سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این موسسه در کنار حوزه هنری حمایت‌های لازم را برای توسعه، تجهیز و رونق سالن‌های سینما در استان‌ها انجام خواهد داد.

میرزاخانی گفت: پس از بازدیدهای امروز در جلسه با استاندار گلستان و طی تفاهم‌نامه‌ای تلاش داریم بخشی از اعتبارات استانی در حوزه سینمای این استان هزینه شود ضمن اینکه حوزه سینمایی وزارت ارشاد هم اعتباراتی را در قالب همین سفر به گلستان اختصاص خواهد داد.

وی همچنین حمایت مالی و تجهیزاتی از دفاتر انجمن سینما جوان سراسر کشور برای تولید فیلم کوتاه در موضوعات مختلف را از دیگر راهبردهای سازمان امور سینمایی ذکر کرد و بیان داشت: در حوزه تولید فیلم مستند درباره شخصیت‌های فاخر استان‌ها نیز در صورت امضای تفاهم‌نامه با استانداری‌ها، مساعدت‌های لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا در این بازدید که مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، عضو هیات مدیره مجتمع چند منظوره “تجاری، گردشگری، پذیرایی، تفریحی و فرهنگی «وارنا» که ۲ سالن سینمایی با ظرفیت ۳۵۰ و ۱۰۰ نفر در حال ساخت دارد، گفت: برای این مجموعه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که تکمیل آن به ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.

وی افزود: در صورت تخصیص تسهیلات مورد نیاز جهت تکمیل این مجموعه چند منظوره بخش خصوصی که از بزرگترین مجموعه‌های تجاری، گردشگری، تفریحی و فرهنگی شمال کشور است، از جمله ۲ سالن سینمایی آن، برای ۴۰۰ تا ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ گلستان است.