معاون فرهنگی وزیر ارشاد به مازندران سفر می‌کند
معاون فرهنگی وزیر ارشاد به مازندران سفر می‌کند
جوادی از سفر دو روزه معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مازندران خبر داد و گفت: حضور در آئین تجلیل از برگزیدگان هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در روستاهای درویش خیل بابل و عرب محله ساری از جمله برنامه های این سفر است.

ندای تجن_حسین جوادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران بیان کرد: هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با هدف پشتیبانی از برنامه ها، فعالیت ها، اقدامات انجام شده و طرح های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی در راستای تقویت هویت ایرانی اسلامی، امیدبخشی توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری محلی و بومی و محرومیت زدایی با محوریت فرهنگ در میان روستاییان و عشایر سراسر کشور برگزار شده است.

وی اظهار کرد:  ۲۸۵روستا از استان های سراسر کشور به هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب مدارک لازم را ارسال نموده اند که از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره پس از بررسی و انجام مرحله غربالگری تعداد 50 روستا به مرحله داوری نهایی راه یافته اند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران گفت: پس از انجام مرحله نهایی داوری تعداد 9 روستای برگزیده و یک روستا به عنوان روستای استمرار معرفی شد.

جوادی از درخشش ۲ روستای مرزون‌آباد درویش خیل بخش مرکزی شهرستان بابل و روستای عرب محله بخش رودبی جنوبی شهرستان ساری خبر داد و یادآورشد: همچنین روستاهایی شامل شهرستان بهشهر  روستای  بیشه بنه،  شهرستان میاندورود  روستای  اسرم، شهرستان نوشهر  روستای کهنه سرا، شهرستان نوشهر  روستای علی آباد عسکر خان، شهرستان ساری  روستای  عرب محله،  شهرستان تنکابن  روستای لزربن، شهرستان کلاردشت روستای پیشنبور، شهرستان نکا روستای اومال  و شهرستان قائم شهر روستای کلاگر محله در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب حائز رتبه های برتر و شایسته تقدیر شده اند.

وی ازبرگزاری آئین تجلیل ازبرگزیدگان این جشنواره روز یکشنبه ۸آبان ماه جاری در این دو روستای برگزیده خبر داد و افزود: مراسم روستای درویش خیل مرزون آباد شهرستان بابل هشتم آبان ساعت ۹صبح تا ۱۱ظهر در همین روستا برگزار می شود.

جوادی اضافه کرد: آئین معرفی روستای عرب محله شهرستان ساری نیز هشتم آبان از ساعت ۱۴و۳۰دقیقه ظهر تا ۱۷عصر با حضور اهالی این روستا برگزار خواهد شد.

وی  از سفر دو روزه یاسر احمدوند،‌ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به مازندران خبر داد و گفت: حضور در آئین تجلیل از برگزیدگان هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از جمله برنامه های این سفر است.

جوادی بیان کرد:اسماعیل جانعلی پور، مدیرکل اداره مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی- علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب وادبیات ایران- علی اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد حسین ظرفیان، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در این سفر معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی می کنند.

وی یادآورشد: نشست با چاپخانه داران و بازدید از چابخانه های استان، نشست با جمعی از مدیران و مسئولین موسسات فرهنگی هنری چند منظوره، دیدار با فعالان صنایع فرهنگی، دیدار با اهالی قلم، بازدید از انتشارات، نشست با ناشران و بازدید از شرکت چوب و کاغذ مازندران از اهم برنامه های این سفر است.