تجلیل معاون مطبوعاتی از عکاس ایرانیِ برنده مسابقه «عکس خزر»/ مهدی‌پور: پیش‌همایش جشنواره خزر در ایران برگزار می‌شود
تجلیل معاون مطبوعاتی از عکاس ایرانیِ برنده مسابقه «عکس خزر»/ مهدی‌پور: پیش‌همایش جشنواره خزر در ایران برگزار می‌شود
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی مراسمی از «مصطفی شانچی» برنده هفتمین هفتمین همایش رسانه ای خزر 2022 تجلیل کرد.

 به‌گزارش ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی‌پور در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از کسب رتبه اول مسابقات هفتمین همایش رسانه ای خزر 2022 توسط مصطفی شانچی خبرنگار ایرانی حاضر در این مسابقه اظهار امیدواری کرد: این جایزه بتواند مقدمه‌ای باشد برای جهش و پویایی هرچه بیشتر خبرنگاران و عکاسان ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی.

مهدی‌پور با اشاره به آسیب‌هایی که تفاوت‌های زبانی می‌تواند به ارتباطات میان کشورها وارد آورد، بر اهمیت عکس به‌عنوان زبان گویای جامعه و نقش موثری که در فهم مشترک جهانی دارد، تاکید کرد.

معاون مطبوعاتی همچنین بر لزوم نقش‌آفرینی بیشتر رسانه‌های کشور در عرصه‌های بین‌المللی تاکید و اظهار کرد: رسانه‌های ما با توجه به عرصه مالکیت بالایی که کشور در حوزه دریای خزر دارد، می‌توانند در این جشنواره حضور متکثر و موثرتری داشته باشند.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه مطابق مصوبات صورت‌گرفته میان سران کشورهای حاشیه خزر، این جشنواره باید در آستاراخان روسیه برگزار شود، از انجام مکاتباتی برای برگزاری پیش‌همایش این جشنواره در ایران خبر داد و هدف از برگزاری آن را جلب مشارکت بیشتر رسانه‌های استان‌های شمالی کشور برای حضور در جشنواره اصلی عنوان کرد.