لزوم همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی
لزوم همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)مازندران خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات شد تا نگاه ویژه به کمیته امداد داشته باشند و با تخصیص اعتبارات به جذب اعتبار در کمیته امداد کمک کنند.

ندای تجن-سیدعلی اصغر رضایی طالشی در گفت و گو با ما، با بیان اینکه نیازهای مددجویان پس از تحت پوشش قرارگرفتن توسط مددکاران کمیته امداد امام خمینی (ره) مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت:این مددجویان در صورت داشتن مشکلاتی، مانند: بیماری، اشتغال و. به حوزه‌های مختلف معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مددجویان متقاضی اشتغال ابتدا توسط کارشناسان مشاوره شغلی می‌شوند، ادامه داد: پس از انجام مشاوره شغلی اقداماتی، شامل: آموزش مهارت، معرفی به کاریابی‌ها و اعطای تسهیلات برای آنان انجام می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران به تشریح نحوه ارائه خدمات در این حوزه پرداخت و گفت: اگر افراد پس از مشاوره شغلی نیاز به آموزش داشته باشند، دوره‌هایی آموزش فنی و مهارتی برای آنان برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: برخی افراد پس از یادگیری مهارت می‌توانند به‌صورت مستقل شغل ایجاد کنند که به آنان تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

سیدعلی اصغر رضایی طالشی

رضایی بیان کرد: تسهیلات در رشته‌های  دامپروری، زنبورداری، شیلات، صنایع‌دستی، خدمات مالی، تولیدی و حمل‌ونقل و مشاغل خانگی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از محل تبصره 16 تا سقف 100 میلیون تومان است، افزود: پرداخت تسهیلات در صورت ایجاد طرح‌های دانش‌بنیان  تا سقف 300 میلیون تومان است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران به پرداخت تسهیلات از محل تبصره 18 اشاره کرد و ادامه داد: این تسهیلات  تا سقف 500 میلیون تومان  به مددجو یا متقاضی پرداخت می شود.

رضایی با اشاره به اینکه برخی افراد که توانایی ایجاد شغل به‌صورت مستقل را ندارند به مراکز کاریابی معرفی می‌شوند، اضافه کرد: کمیته امداد به‌ازای استخدام مددجویان اقدام به پرداخت 100درصد حق بیمه کارفرما به مدت سال می‌کند یا اینکه از محل تبصره 16 یا 18 تسهیلات پرداخت می‌کند. حال اگر کارفرما و کارجو هر دو در منطقه محروم باشند هر دو اهرم تشویقی را پرداخت و  بیمه تأمین اجتماعی را به مدت 3 سال اعمال می‌کند.

وی بیان کرد: تسهیلات کمیته امداد امام خمینی به اقشار مختلف مردم در 5 دهک  که شرایط دریافت را داشته باشند پرداخت می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران به امضای تفاهم‌نامه مشترک  با جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌های مختلف و پارک  علم و فناوری استان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد براساس این تفاهم‌نامه‌ها اقدام به برگزاری رویدادهای استارتاپی در حوزه‌های مختلف می‌کند.

رضایی با بیان اینکه دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و سایر افراد تحت پوشش با شرکت در رویدادها نسبت به شناخت بوم کسب‌وکار آگاهی می‌یابند، ادامه داد: آنان  توانایی ایده‌پردازی و تبدیل آن به محصول را به دست می‌آورند تا بتوانند کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.

وی به همکاری با جهاد دانشگاهی با عنوان شناسایی کسب‌وکار یا راهبران اشتغال‌زایی اشاره کرد و افزود: در این طرح افراد تازه‌کار کنار افراد باتجربه قرار می‌گیرند تا آموزش‌های لازم را ببینند و با دادن مواد اولیه و نظارت بر مراحل تولید تا فروش پشتیبان آنان باشند. در زنجیره معرفی تا فروش، رسانه‌ها هم می‌توانند وارد شوند و محصولات را معرفی کنند.

رضایی در پاسخ به سئوال ما درباره نحوه پرداخت تسهیلات در مناطق روستایی، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) اولویت پرداخت تسهیلات را به روستاها اختصاص داده است بر همین اساس کسانی که ساکن روستا هستند یا قصد بازگشت به روستا را دارند، حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه  کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در سال جاری  800 میلیارد تومان اعتبار دارد که از این مقدار به هر روستایی تسهیلات پرداخت می‌شود، افزود: در سال‌های گذشته اعتبار توسعه روستایی از محل اعتبارات توسعه ملی داشتیم که در یکی دو سال اخیر از طرف دولت پرداخت نمی‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به جذب 360میلیارد تومان از اعتبارات کمیته امداد در سال جاری، اضافه کرد: در حدود 4 هزار و 500 نفر خدمات مشاوره شغلی و آموزشی دیدند و  به بانک  معرفی شدند  که برای 6 هزار و 500 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

رضایی خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات شد تا نگاه ویژه به کمیته امداد داشته باشند و با تخصیص اعتبارات به جذب اعتبار در کمیته امداد کمک کنند.