تسهیل امور مسکن، اشتغال‌و ازدواج جوانان اولویت باشد / مشارکت سمن‌ها و خیران در مسیر فعالیت‌های مرتبط با جوانان تقویت شود
تسهیل امور مسکن، اشتغال‌و ازدواج جوانان اولویت باشد / مشارکت سمن‌ها و خیران در مسیر فعالیت‌های مرتبط با جوانان تقویت شود
استاندار گیلان به رونق فضای کسب و کار استان با تکیه بر توانمندی جوانان اشاره و بر ضرورت تقویت مشارکت سمن‌ها و خیران در مسیر فعالیت های مرتبط با نسل جوان جامعه تأکید کرد و گفت: تسهیل امور مسکن، اشتغال،کارآفرینی و ازدواج جوانان باید در اولویت باشد.

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (سه شنبه) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گیلان، احیاء شورای عالی جوانان پس از یک دهه در دولت سیزدهم را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: توجه ویژه رئیس جمهوری به مسئله جوانان با احیاء این شورا براساس آرمان‌های امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نشان از اهمیت بالای این مهم و دقت نظر آیت الله دکتر رئیسی  دارد.

وی با تأکید بر اجرای صحیح آئین نامه برگزاری مراسم ازدواج در مراکز فرهنگی و آموزشی توسط همه دستگاه‌ها، افزود: برگزاری مراسم ازدواج در قالب این آئین نامه ضمن بهره مندی از فضای فرهنگی و دینی، در مدیریت و کاهش هزینه های آغاز زندگی مشترک زوج های جوان نقش موثری دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به شرایط نامناسب رشد جمعیتی جوان استان طی سالهای اخیر؛ بر لزوم اولویت قرار دادن و تسهیل امور مربوط به جوانان در حوزه مسکن، اشتغال، کارآفرینی و پرداخت تسهیلات ازدواج تاکید و اظهار کرد: باید حلقه های مربوط به این مسائل با اهتمام ویژه اعضای ستاد ساماندهی جوانان در استان و شهرستان‌‎ها به صورت عملیاتی و کاربردی به هم پیوسته شود تا به رشد و تعالی امنیت اجتماعی و اقتصادی، گرمی کانون خانواده و فرزندآوری منجر گردد.

وی از مدیران بانکها خواست تا با مدیریت منابع و اولویت بخشی در ارائه تسهیلات ازدواج جوانان همراهی مطلوب تری داشته باشند.

دکتر عباسی؛ امام راحل و مقام معظم رهبری را بهترین الگوها در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های جوانان و هدایت آنان به سمت نقش آفرینی اجتماعی و جلب مشارکت شان در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و تداوم آن، معرفی و بیان کرد: استکبار جهانی و مثلث شوم آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی در همه ایام به طرق مختلف، برای کمرنگ کردن نقش مردم از جمله جوانان در جمهوری اسلامی تلاش کرده از اینرو حضور پررنگ جوانان مومن انقلابی در 13 آبان و نقش آفرینی در بصیرت افزایی جامعه خار چشم دشمنان خواهد بود.

وی همچنین بر آسیب شناسی ابعاد دسیسه‌های دشمنان در عرصه های گوناگون بویژه دشمن شناسی توسط آحاد جامعه بویژه نسل جوان تاکید کرد و برگزاری جلسات بصیرت افزایی در این زمینه را موثر دانست و گفت: یوم الله 13 آبان بعنوان انقلاب دوم و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی دارای اهمیت بالایی است که باید بازشناسی شود.

استاندار گیلان حضور جوانان مومن انقلابی در کنار مدیران برای تربیت نسل مدیریتی آینده را ثمربخش عنوان و اظهار کرد: مدیران در دولتی که شخص رئیس جمهور به مسئله جوانان توجه ویژه ای دارد؛ از مشورت با قشر پویا و آینده ساز جامعه غافل نشوند چراکه در دوران انقلاب اسلامی هیچ‌گاه از مشورت با جوانان زیان نکرده‌ایم.

دکتر عباسی برگزاری جلسات کاربردی با سمن‌ها و خیران برای ارتقای فعالیت های ستاد ساماندهی جوانان را لازم دانست و  تصریح کرد: استفاده از همفکری و هم‌افزایی جوانان باانگیزه و خلاق در بدنه مشورتی دستگاه‌های مختلف نیز در پویایی جامعه، تضمین آینده کشور و ایجاد نشاط و امیدآفرینی در بین آحاد مردم موثر است.

نماینده عالی دولت در گیلان به برنامه های عملیاتی در حوزه شکوفایی اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی استان بر پایه و نگاه دانش بنیان اشاره و خاطرنشان کرد: فضای کسب و کار با نگاه به بهره مندی از ظرفیت جوانان در گیلان در حال رونق است و بزودی شاهد تحول در بخش های مختلف توسعه ای با اولویت مردمی کردن اقتصاد، توزیع عادلانه یارانه ها و بهبود سطح معیشت مردم با اقدامات زیربنایی در استان خواهیم بود.

در این جلسه که فرمانداران به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند؛ تعدادی از اعضا، گزارشی از فعالیت اجرایی دستگاه های خود در حوزه جوانان را ارائه کردند.