بنیاد برکت به دنبال اجرای یک‌هزار طرح اشتغال‌زا در روستاهای مازندران است
بنیاد برکت به دنبال اجرای یک‌هزار طرح اشتغال‌زا در روستاهای مازندران است
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران با اشاره به انجام اقدامات اولیه اجرای طرح های اشتغالزا در مناطق مختلف استان گفت: بنیاد برکت این ستاد با اولویت روستاهای محروم و کمتر برخوردار یک هزار طرح اشتغالزا در روستاهای این استان ایجاد می کند.

ندای تجن-سید رضا هادیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درحال حاضر با بکارگیری و ورود تسهیل گران و مجریان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مازندران طرح ها و افرادی که قرار است اجرا کنندگان این طرح ها باشند شناسایی و هفته آینده برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند.

وی ادامه داد: به ازای هر طرح پیش بینی می شود زمینه اشتغالزایی ۲ نفر فراهم شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مازندران با تاکید بر اینکه تسهیل گری در روند اجرای طرح ها از جمله فعالیت های این ستاد برای اشتغالزایی روستایی است، گفت: برای این منظور ستاد با استفاده و بکارگیری ۲۰ تسهیل گر و ۳۰ مجری پیگیری اجرای برنامه های اشتغالزا را انجام می دهد.

هادیان افزود: برای این منظور شورای اشتغال روستاها با عضویت دهیاران ، شوراهای اسلامی ، امام جمعه و اعضای بسیج تشکیل شده است که با معرفی کارآفرینان دارای مدارک لازم اقدامات بعدی برای پیگیری امور دریافت تسهیلات از طریق تسهیلگران و مجریان ستاد اجرایی فرمان امام مازندران انجام می شود.

وی ادامه داد: با حضور تسهیلگران و مجریان ستاد مراحل کاری ثبت نام و بارگذاری مدارک متقاضیان تسهیلات اشتغال در سامانه بنیاد برکت انجام می شود و علاوه بر آن مابقی اقدامات برای ارسال مدارک نیز از طریق این افراد انجام می شود و بدینگونه از مراجعه مکرر روستاییان به بانک ها جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مازندران از جمله ملاک ها برای تخصیص اعتبار اشتغالزایی در روستاها را داشتن تحصیلات دانشگاهی و آموزش فنی و حرفه ای متقاضیان عنوان کرد و گفت: با پرداخت این تسهیلات زمینه اجرای طرح ها در زمینه کشاورزی ، دامداری ، مرغداری و صنایع دستی فراهم می شود.

هادیان از امضای تفاهم نامه  اخیر میان استاندار مازندران و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشور خبرداد و یادآور شد: براساس این تفاهم نامه تسهیلات اشتغال اجتماع محور روستایی به میزان یک هزار میلیارد تومان به استان تعلق می گیرد.

وی محل تامین این اعتبار را بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام کشور اعلام کرد و افزود: با تخصیص این اعتبارات حجم بالایی اشتغال در روستاهای استان مازندران ایجاد خواهد شد.  

سه هزار و ۶۷۱ روستا در مازندران وجود دارد که بیشتر از ۴۰ درصد جمعیت حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان در روستاها ساکن هستند.

  • منبع خبر : عکس تزیینی است