نمایشگاه توسعه و توانمندی‌های استان آغاز به کار کرد
نمایشگاه توسعه و توانمندی‌های استان آغاز به کار کرد
نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مازندران با بیش از 100غرفه در حوزه‌های مختلف تولیدات صنایع دستی، مواد غذایی، دستاوردهای صنعتی و شرکت‌های تولیدی و آموزشگاه‌های فعال مهارت آموزی و ادارات و دستگاه‌های اجرایی مختلف امروز عصر آغاز به کار کرد.

به گزارش ندای تجن- نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مازندران به مناسبت گرامی داشت هفته مازندران امروز غروب در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی واقع در شهرستان قائمشهر افتتاح شد.

براساس این گزارش نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مازندران با بیش از 100غرفه در حوزه‌های مختلف تولیدات صنایع دستی، مواد غذایی، دستاوردهای صنعتی و شرکت‌های تولیدی و آموزشگاه‌های فعال مهارت آموزی و ادارات و دستگاه‌های اجرایی مختلف امروز عصر آغاز به کار کرد.

به گفته استاندار گرامی داشت هفته مازندران با به نمایش گذاشتن دستاوردهای استان در دورترین نقاط موجب رونق تولیدات دستی توسط هنرمندان این دیار می‌شود .

سید محمود حسینی پور در آیین افتتاحیه هفته مازندران با عنوان اینکه ثبت روز مازندران در تقویم کشور حق این استان بود و مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته است، افزود :دستاوردهای تاریخ و فرهنگ این استان را به ۲دسته مادی و معنوی می توان تقسیم کرد، هرچند نمی توان به دستاوردهای امروز و مادی منحصر کرد و دستاوردهای معنوی است که این استان را برای همیشه در تاریخ بشری یکه تاز می کند .

وی ادامه داد :از دیرباز این استان به نام دیار علویان معرفی شد، چرا که مردم این دیار به ائمه اطهار علاقه نشان دادند و هنوز هم این محبت در وجود مردم نقش بسته است .

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مازندران یکی از استان های موثر در روزهای سخت انقلاب بود و در دوران دفاع مقدس خود را نشان داده است، افزود :دو‌سوم تولید خاویار کشور مربوط به مازندران است و برترین خاویار دنیا محسوب می شود و برنج مازندران به عنوان مرغوبترین محصول شمرده می شود و در ۱۴محصول کشاورزی مقام اول کشور را استان مازندران دارد. موفقیت‌های امروز مازندران حاصل تلاش‌هایی است که در زمینه تولید انجام شده است.

حسینی پور تصریح کرد :مردم مازندران در مفاخر انسانی جزو بافرهنگ ترین مردم هستند و علیرغم محدودیت‌ها؛ مازندران در کشور نخستین استان مقصد گردشگری است به طوری که نوروز امسال ۲۰میلیون مسافر به مازندران آمده‌اند که با امنیت‌ترین نقطه کشور لحاظ می‌شود .

وی اظهار کرد : مازندرانی‌ها همیشه افتخارآفرین هستند و در خان طومان رشادت بسیار بخرج دادند ‌و افراد بسیاری در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی مازندران تلاش کردند تا تاریخ بی نظیر استان برای همیشه حفظ و به نسل آینده به خوبی منتقل شود .

سید محمود حسینی پور تاکید کرد :هفته مازندران با به نمایش گذاشتن دستاوردهای استان در دورترین نقاط موجب رونق تولیدات دستی توسط هنرمندان این دیار می‌شود بنابراین مسوولان راهی ایجاد کنند تا تولیدات باعث ارتقای ثروت و معرفی محصولات استان در عرصه بین‌المللی شود .

استاندار مازندران، یادآور شد :هفته مازندران باید به جریانی برای معرفی تمام دستاوردهای مازندران مبدل شود و فارغ از آسیب‌های اجتماعی از جمله بیکاری و اعتیاد گردد البته نه اینکه این رویکردها صرفا جنبه گفتمانی داشته باشد.