دو درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌ها را شفاف‌تر می‌کنیم
دو درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌ها را شفاف‌تر می‌کنیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:در لایحه ۱۴۰۲ با سازمان برنامه و بودجه مشکلات سال گذشته را کاهش دادیم و بسیاری از مسائل تبصره ۹ و ۱۸ بندها را اصلاح کردیم و دو درصد بودجه فرهنگی دستگاه ها را شفاف تر می کنیم تا مشکل اجرایی نداشته باشیم.

به گزارش ندای تجن-محمدمهدی اسماعیلی در نشست مسئولان این شهرستان در فرمانداری رامسر که با حضور نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، افزود: در دولت سیزدهم حوزه فرهنگ و هنر از حوزه اصلی انقلاب جدا نمی شود، زیرا انقلاب ماهیت فرهنگی دارد و برخاسته از اعتقادات مردم است و مساجد و کانون ها جلوه های آن به شمار می روند.


وی با اشاره به پشتیبانی خوب دولت از حوزه فرهنگ، یادآور شد: در لایحه ۱۴۰۲ با سازمان برنامه و بودجه مشکلات سال گذشته را کاهش دادیم و بسیاری از مسائل تبصره ۹ و ۱۸ بندها را اصلاح کردیم و دو درصد بودجه فرهنگی دستگاه ها را شفاف تر می کنیم تا مشکل اجرایی نداشته باشیم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد : همچنین انجمن سینمای جوان در شهرستان ها تقویت می شود زیرا ابزار خوب آموزشی است و جشنواره موسیقی کودکان نیز پیگیری می شود و آمادگی برای حمایت از آن را داریم.


اسماعیلی با بیان این که حمایت های خوبی در حوزه مساجد پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: مساجد می تواند محل آموزش های فرهنگی و هنری شود و باید این مسائل در کالبد معنوی مساجد تقویت شود.


وی از تهیه طرح بشرا توسط معاونت قرآنی خبر داد و افزود: این طرح بسترساز رشد است و باید فعالیت های قرآنی در استان مازندران توسعه یابد.


اسماعیلی، تصریح کرد: هم اکنون در حال دریافت مجوز برای رفع مشکلات منابع انسانی حوزه فرهنگ در سه شهرستان غرب استان مازندران هستیم چرا که در هر شهرستان هر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید یک اداره و یک خودرو داشته باشد و منابع انسانی وز یرساخت های مورد نیاز آن باید تکمیل شود.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز به طور سرزده به رامسر سفر کرد و فردا شنبه در آیین روز مازندران که در بخش کجور نوشهر برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

  • منبع خبر : استانداری مازندران