نامگذاری روزی به نام مازندران در تقویم کشور، نشانگر تاریخ پرافتخار دیار علویان است
نامگذاری روزی به نام مازندران در تقویم کشور، نشانگر تاریخ پرافتخار دیار علویان است
استاندار مازندران با اشاره به عقد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا برای سرمایه گذاری اجرای طرح های راهسازی استان عنوان داشت : این طرح ها با اعتبار سه هزار میلیارد تومانی توسط این قرارگاه اجرا می شود . ‎

ندای تجن-سید محمود حسینی پور در همایش نام آوران و فرهیختگان مازندران که در ساری برگزار شد، عنوان داشت: مازندران به عنوان دیار علویان و مهد علما، اندیشمندان، پهلوانان و قهرمانان امروز این افتخار را دارد که در تقویم رسمی کشور و به همت دولت مردمی سیزدهم روزی به نام این استان ثبت شده است .

وی افزود : نامگذاری 14 آبان به روز مازندران در تقویم کشور نشانگر تاریخ پرافتخار این استان است.

استاندار گفت : مازندران با تقدیم بیش از ۱۰هزار شهید در حفظ کشور نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است .

به گفته استاندار مازندران ، مازندران در قهرمانی و پهلوانی در عرصه های مختلف ورزشی به تنهایی پرچم ایران را در میادین ورزشی جهان برافراشته است .

حسینی پور در بخش دیگری از سخنان خود از عقد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا برای سرمایه گذاری اجرای طرح های راهسازی استان خبر داد و گفت : این طرح ها با اعتبار سه هزار میلیارد تومانی توسط این قرارگاه اجرا می شود .

همچنین در راستای اجرای طرح ها و برنامه های عمرانی در مازندران پنج هزار میلیارد تومان فایناس از کشور چین برای اجرای زیر ساخت برق مازندران در دستور کار قرار گرفته است که این کار برای نخستین بار در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است .

وی ادامه داد : در یکسال اخیر قطار توسعه در مازندران به حرکت درآمده است ‌‌که برای شدت بخشیدن به سرعت حرکت توسعه استان به استفاده از ظرفیت نخبگان نیاز داریم.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به توانمندی و داشتن نقش اساسی استان مازندران در تامین امنیت غذایی کشور، افزود : باید این جایگاه حفظ و بستر عرضه محصولات کشاورزی این استان تقویت شود.

  • منبع خبر : استانداری مازندران