جشنواره بومی محلی کئی‌پلا با همکاری 5شهرداری برگزار شد
جشنواره بومی محلی کئی‌پلا با همکاری 5شهرداری برگزار شد

به گزارش ندای تجن-علیرضا حمیدی امروز در حاشیه جشنواره بومی محلی کئی‌پلا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری ساری در راستای پاسداشت‌و زنده‌نگه داشتن آیین‌های بومی مازندران  مانند سال‌های گذشته جشنواره بومی و محلی کئی‌پلا را برگزار کرد، گفت: استقبال مردم نشان می‌دهد که آنان چقدر به آیین‌ها و آداب و رسوم استان علاقه […]

به گزارش ندای تجن-علیرضا حمیدی امروز در حاشیه جشنواره بومی محلی کئی‌پلا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری ساری در راستای پاسداشت‌و زنده‌نگه داشتن آیین‌های بومی مازندران  مانند سال‌های گذشته جشنواره بومی و محلی کئی‌پلا را برگزار کرد، گفت: استقبال مردم نشان می‌دهد که آنان چقدر به آیین‌ها و آداب و رسوم استان علاقه دارند و برای بازدید می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه ساختار زنده کالبد جامعه، موضوع فرهنگ است و ما تلاش داریم تا در کنار فعالیت فرهنگ سازی در احیای فرهنگ گذشته هم تلاش کنیم، افزود: شهرداری ساری  دراین راستا جشنواره بهارنارنج و هم‌اکنون جشنواره کئی‌پلا را برگزار کرد.

حمیدی با بیان اینکه «کئی» یکی از نمادهای مازندران است و جامعیت واژه کئی برای ما اثبات شده است، گفت:در کنار کئی‌پلا تلاش کردیم تا انواع صنایع دستی، آداب و رسوم و غذاهاو بازی‌های بومی و محلی را به نمایش بگذاریم به ویژه برای نسل جدید که مورد هجمه‌های فرهنگی قرار دارد و ممکن است فرهنگ خود را ندیده باشد یا فراموش کرده باشد.

معاون شهردارساری با اشاره به اینکه در تلاش برای احیای فرهنگ بومی و محلی هستیم، افزود:این اقدام با هدف ارتقای روحیه خودباوری و خوداتکایی در جوانان وداشتن جامعه پویا انجام می شود.

وی از همکاری  5شهرداری در برگزاری جشنواره بومی محلی کئی‌پلا خبر داد و گفت:تعداد 85غرفه در نمایشگاه جشنواره کئی پلا برپا شده است که در نخستین روز برگزاری مورد استقبال عموم قرار گرفت.

به گزارش ندای تجن- جشنواره کئی‌پلا  امروز در محل بوستان ولایت ساری آغاز شد که علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب تا تاریخ ۱۷ آبان ماه از آن بازدیدکنند.

قرار است بازی‌های بومی و موسیقی محلی، تئاتر، مسابقات و سرگرمی‌ها، ایستگاه نقاشی کودک هم‌زمان با این جشنواره اجرا ‌شود.