سلام ساری گردشگران را مهمان تبرستان می‌کند
سلام ساری گردشگران را مهمان تبرستان می‌کند
نویسنده کتاب سلام ساری، گفت:اگر ساری پای کار گردشگری شود با توجه به جنگل‌های هیرکانی و راه‌آهن که ثبت جهانی شده و جاده‌های جنگلی زیبای دودانگه و چهاردانگه و شرکت صنایع چوب و کاغذ می تواند محل بازدید مسافران باشد.

به گزارش ندای تجن-عباس مهدوی امروز صبح در مراسم رونمایی کتاب سلام ساری در محل عمارت فاضلی، افزود:با توجه به برگزاری رویداد بین المللی گردشگری کشورهای عضو اکو در ساری هیچ مجموعه‌ کتابی برای معرفی ساری به گردشگران داخلی و خارجی در دسترس نبود، در همین راستا کتاب «سلام ساری» را به صورت دوزبانه به چاپ رساندیم.

وی با اشاره به اینکه در کتاب «سلام ساری» داشته‌های این شهر، مانند غذا، اماکن دیدنی و تاریخی و اقامتگاه‌ها و سایر نیازمندی‌های گردشگر با مجموعه‌ای از عکس‌های جذاب معرفی شده است، ادامه داد: مسافرانی که قصد اقامت در شهرستان ساری را دارند می‌توانند در مدت چند روز با جاذبه‌های ساری، غذاهای سنتی و اماکن تاریخی قابل دست‌یافتنی آن آشنا شوند.

مهدوی با بیان اینکه بخش خصوصی به خوبی پای کارآمد و حمایت کرد، افزود:قرار است اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تعدادی از کتاب ها را خریداری کند.

این فعال فرهنگی با تشکر از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بابت برگزاری مراسم رونمایی کتاب «سلام ساری»،گفت: با توجه به اینکه در حال نگارش کتابی درباره راه آهن شمال هستم قصدم برگزاری برنامه‌ای برای معرفی هر دو کتاب بود که  به صورت خودجوش با همت اداره کل کتابخانه‌ها این مراسم برگزار شد.

مهدوی با بیان اینکه در حوزه ساری هم انتشارات نت پای کارآمد و حدود ۱۰۰میلیون تومان هزینه کلی چاپ کتاب «سلام ساری»شد، اضافه کرد: با توجه به هزینه بالای چاپ، قرار است تا شهرداری و میراث پای کار بیایند تا بتوانیم زمینه دریافت کتاب از طریق گوشی را برای گردشگران فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه گاهی می گویند که چرا ساری پایتخت رویداد گردشگری 2022 شد، گفت: در پاسخ باید گفت که ساری پایتخت تنوع زیستی ایران است و شهری با پارک ملی، جنگل، دریا و داشته‌های بسیار است. اگر ساری پای کار گردشگری شود با توجه به جنگل‌های هیرکانی و راه‌آهن که ثبت جهانی شده و جاده‌های جنگلی زیبای دودانگه و چهاردانگه و شرکت صنایع چوب و کاغذ می تواند محل بازدید مسافران باشد.

این فعال رسانه‌ای حوزه گردشگری با بیان اینکه اقامتگاه‌های در دسترس ساری که امکان بازدید از آنها برای گردشگران فراهم است در کتاب نام برده شده است، افزود:کتاب گردشگری ساری نباید به کسی دروغ بگوید و می‌دانیم که نام برخی اماکن جا مانده است که به دلیل نداشتن زمان کافی برای چاپ ولزوم آماده کردن کتاب برای رویداد ساری 2022 این اتفاق افتاد.