تسریع روند عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی گیلان با مشارکت بنیاد مستضعفان کشور
تسریع روند عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی گیلان با مشارکت بنیاد مستضعفان کشور
استاندار گیلان با بیان اینکه نگاه بنیاد مستضعفان، بر گرفته از منویات رهبر معظم انقلاب در راستای خدمت بی منت و رفاه مردم بویژه به مناطق کم برخوردار است، گفت: روند عملیات اجرایی پروژه های محرومیت زدایی گیلان با مشارکت بنیاد مستضعفان کشور تسریع می شود.

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی امروز(چهارشنبه) در جریان بازدید از کارخانه سیمان دیلمان سیاهکل با حضور مهندس سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حضور رئیس بنیاد مسضعفان کشور به عنوان کسی که خود یک الگوی مدیریت جهادی است، در گیلان منشا خیرات و برکات فراوان خواهد بود، افزود: نگاه بنیاد مستضعفان نگاهی بر گرفته از منویات رهبر معظم انقلاب در راستای خدمت بی منت به مردم بویژه به مناطق کم برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه های روز نخست سفر رئیس بنیاد مستضعفان به گیلان با بیان اینکه این بخش سفر به منظور رفع محرومیت زدایی و بررسی وضعیت راههای مواصلی منطقه دیلمان که به کارخانه سیمان متصل می شود ، انجام شده، اضافه کرد: در این سفر وضعیت راههای ارتباطی مسیر املش به رحیم آباد، دیلمان به سیاهکل و کمربندی سیاهکل ، محور دیلمان به کلیشم رودبار و شفت به زنجان مورد بررسی قرار گرفته تا بتوانیم از کمک بنیاد مستضعفان برای تسریع در عملیات اجرایی آنها بهره مند شویم.

نماینده عالی دولت در گیلان به محدودیت اراضی در استان برای اجرای طرح ملی نهضت مسکن اشاره و اظهار کرد: در این زمینه با وجود متقاضیان زیاد و محدودیت زمین، خواستار واگذاری اراضی بنیاد مستضعفان برای اجرای این طرح ملی شدیم که دستور قرارگیری یکصد هکتار از اراضی این بنیاد به مسکن شهرسازی و بنیاد مسکن صادر شد تا این طرح با سرعت اجرایی شود.

دکتر عباسی به سفر بعدی مهندس فتاح در بهمن ماه جاری به منظور واگذاری سه هزار سند به مردم اشاره و بیان کرد: قرار شد در صورت پیشرفت مناسب و رضایت بخش عملکرد بنیادمسکن در ساخت مسکن محرومان، احداث 20 هزار مسکن محرومین گیلان که از تعهدات این بنیاد با همراهی بنیاد مسضعفان است افزایش پیدا کند.

دکتر عباسی تصریح کرد: هدف گذاری 370 روستای کم برخوردار گیلان برای توسعه زیربنایی، در اختیار گذاشتن و احداث زمین های ورزشی در  دهستانهای محروم، اختصاص آمبولانس های مجهز به شهرهای مورد نیاز نظیر دیلمان سیاهکل، رودبار و رانکوه املش از دیگر برکات سفر رئیس بنیاد مستضعفان به استان است.

وی با برشمردن اقدامات خداپسندانه و اثربخش بنیاد مستضعفان در کمک به محرومان در توزیع بسته های معیشتی در ایام کرونا و در طول سال، افزود: نگاه بنیاد مستضعفان نگاهی در جهت رفاه مردم و محرومیت زدایی است که بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب بسیار حائز است و کمک بسیار خوبی  به دولت جهادی سیزدهم خواهد بود و مدیران با این مساعدت بهتر می توانند به مردم و توسعه گیلان خدمت کنند.

استاندار گیلان همچنین در نشست بررسی وضعیت فعالیت کارخانه سیمان دیلمان سیاهکل با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور ، با بیان احداث کارخانه سیمان در دیلمان با تکیه بر وجود معدن و بدون فراهم ساختن زیرساختهای لازم نظیر راه و گاز و برق صورت گرفته است، گفت:   اکنون بنیاد مستضعفان با رویکرد فراگیر ایجاد اشتغال پایدار، افزایش تولید، کیفیت و بهره وری، فراهم سازی زیرساختها با اولویت محرومیت زدایی ها ، در جهت رفع مشکلات تداوم فعالیت کارخانه سیمان و نیز کمک به ارائه خدمات در شان به مردم منطقه وارد عمل شده است که ستودنی است.

دکتر عباسی تاکید کرد: وجود کارخانه سیمان باید علاوه بر تولید و ایجاد اشتغال در جهت خدمت به مردم و منشا خیرات برای منطقه باشد.

*واگذاری یکصدهکتار برای طرح ملی نهضت مسکن، اهدای اسناد زمین های بنیاد علوی به مردم و اختصاص 60 میلیارد تومان اعتبار برای مسیرهای منتهی به کارخانه سیمان و کمربندی سیاهکل به دیلمان گیلان از سوی بنیاد مستضعفان کشور

رئیس بنیاد مستضعفان  کشور نیز در این جلسه با تشریح روند فعالیت کارخانه سیمان دیلمان از سال 92 ، گفت: با پیگیری انجام شده مشکلات این کارخانه در خصوص پرداخت  تسهیلات ارزی و ریالی اخذ شده که موجب زیان دهی آن شده بود، حل و فصل شده است.

 سید پرویز فتاح با اشاره به اینکه با پرداخت بدهی ها توسط سازمان مستضعفان، فضای سود دهی کارخانه سیمان فراهم شده است، ادامه داد: این بنیاد به تداوم فعالیت کارخانه سیمان دیلمان با وجود مزیت هایی همچون معدن بهره برداری، که از معادن خوب کشور محسوب شده، تکنولوژی بالا، تولید با کیفیت سیمان با مقاومت بالا و 240 نفر قرار داد نیروی انسانی  مستقیم  و غیر مستقیم که از بومی های منطقه هستند، کمک خواهد کرد تا در خدمت مردم باشد.

وی بابیان اینکه با دعوت و دغدغه استاندار گیلان جهت همراهی برای رفع محرومیت زدایی مناطق کم برخودار از جمله منطقه دیلمان سیاهکل، بمنظور رفع مشکلات و نیازهای مردم سفر کرده است، گفت: با توجه به خواسته بحق مردم در زمینه جاده دسترسی، ارزیابی لازم برای همیاری بنیاد مستضعفان و کارخانه سیمان و نیز حمایت دولت در جهت رسیدگی به جاده های منطقه صورت پذیرد و اقدامات مورد نظر انجام شود.

فتاح  افزود: با نگاه ارزشمند استاندار و برگزاری این جلسه با حضور مدیران استانی و شهرستانی که میدانی، عملیاتی و کاربردی بوده، بنیاد مستضعفان اقدامات اجرایی خوبی برای راه های ارتباطی به این منطقه انجام خواهد داد.

وی بیان کرد:  30 میلیارد تومان اعتبار نقدی برای بهسازی راه دسترسی محور رودسر و املش رحیم آباد به کارخانه سیمان دیلمان سیاهکل در نظر گرفته شده تا بتوان با شتاب بیشتر این پروژه به ثمر بنشیند.

وی  با اشاره به اینکه برای کمربندی سیاهکل به دیلمان نیز 30 میلیارد تومان با نظر استاندار گیلان از سوی بنیاد مستضعفان در نظر گرفته شده، ابراز امیدواری کرد که با این مشارکت بتوان مشکل بهسازی راه های دستری منطقه دیلمان مرتفع شود.

وی در ادامه از آمادگی بنیاد مستضعفان کشور برای واگذاری یکصدهکتار از اراضی این بنیاد چهار شهرستان گیلان جهت ساخت و احداث مسکن نهضت طرح ملی مسکن و مساعدت 10 میلیارد تومانی به کمیته امداد و بهزیستی شهرستان سیاهکل خبر داد.

فتاح با اشاره به سهم 870 واحدی گیلان در احداث مسکن محرومان کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن در برنامه های ملی احداث مسکن محرومان بنیاد مستضعفان کشور، گفت: با توجه به ظرفیت و نیازمندی موجود در استان، قرار شده تا دهه فجر با عنایت به ساخته شده و آمادگی تحویل این واحدهای مسکونی سهم گیلان در این بخش هم افزایش یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور تحویل زمین های بنیاد علوی به مردم گیلان را از مهم ترین برنامه های این بنیاد برشمرد و افزود: با اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی، سند این اراضی که مردم سالیان متمادی در آن سکونت و یا فعالیت داشته اند تقریبا رایگان اعطا می شود که قرار شد برنامه اهدایی سند در دهه فجر امسال در گیلان انجام شود.

در این جلسه که رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاههای اجرایی استان و شهرستانی حضور داشتند، مسایل مختلف و طرحهای اجرایی محرومیت زدایی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

سید پروز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور در پی دیدار 25 مهرماه سالجاری با دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان در تهران، به دعوت نماینده عالی دولت در گیلان ، امروز چهارشنبه در سفری دو روزه به منظور بازدید از طرحهای و پروژه های این نهاد و همچنین همیاری و مشارکت بنیاد مستضعفان کشور در جهت تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه های محرومیت زدایی به استان سفر کرده است.