مازندران نیازمندتخصیص اعتبار از سوی دولت است
مازندران نیازمندتخصیص اعتبار از سوی دولت است
به گفته نماینده مردم ساری و مباندرود در مجلس شورای اسلامی، استان مازندران متناسب با جمعیت شناور خود نیازمند دربافت اعتبار از سوی دولت است تا بتواند زیرساخت های راه، گردشگری را ارتقا دهد.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار ایرنا، علی بابایی کارنامی روز پنجشنبه در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران که در ساری برگزار شد، افزود: متاسفانه مسئولان قبل با وعده‌های واهی و بدون برنامه‌ریزی ظرفیت های اقتصادی مازندران را معطل نگه داشتند.

وی بر اتخاذ رویه های جدید و گام های عملی جهت توسعه روزافزون دیار علویان از سوی دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: تلاش های یکسال اخیر مسئولان اجرایی استان و ریل گذاری آنان برای توسعه مازندران بی سابقه بوده است و به طور حتم ثمره آن در ماه های آینده قابل لمس خواهد بود.

نماینده مردم ساری و میاندورود با دعوت از تمامی فعالان اقتصادی و صنعتی کشور برای سرمایه‌گذاری در مازندران گفت: اکنون برنامه جامع فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان های ساری و میاندورود جمع‌آوری و در حال تدوین است که به طور حتم با اتخاذ چارچوب اصولی مشخص فعالان اقتصادی بدون دغدغه در مرکز و دیگر شهرستان های استان برنامه های اقتصادی خود را به جلو خواهند برد.

بابایی تصریح کرد: نباید ظاهر زیبا و نعمت خدادادی مازندران مسئولان ما را فریب دهد چراکه که این استان با مشکلات مختلفی در حوزه راه، گردشگری و زیرساختی مواجه است که نیازمند تخصیص اعتبارات متناسب با جمعیت شناور از سوی دولت است.

به گفته او، حضور سالانه بیش از ۵۵ میلیون گردشگر از نقاط مختلف کشور به مازندران ظرفیت انکار ناپذیر اشتغالزایی است که به طور حتم با تکمیل زیرساخت ها گامی نو برای کاهش آمار بیکاری در استان خواهد بود.

مازندران قوی در گرو استفاده واقعی از تمامی ظرفیت هاست

نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: مازندران قوی زمانی حاصل خواهد شد که از ظرفیت های استان به معنای واقعی برای رشد اقتصادی بهره ببریم که به طور حتم با تلاش وافر مسئولان اجرایی و پشتیبانی های نمایندگان مجلس این مهم شدنی است.

بابایی کارنامی همچنین از تلاش استاندار مازندران طی یکسال اخیر برای توسعه استان تقدیر کرد و گفت: معتقدم که استاندار مازندران توانسته با برنامه ریزی اصولی بارقه امید را در بین مردم این دیار برای توسعه اقتصادی و افزایش رفاه مردم استان زنده کند.

براساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد عالی رشد استان، نخستین همایش شناسایی و معرفی فرصت‌ها و اولویت های سرمایه‌گذاری در هفت ناحیه مازندران برگزار شد.

این نواحی شامل ناحیه یک گلوگاه، بهشهر، نکا، ناحیه ۲ شامل ساری و میاندرورد، ناحیه سه شامل  قایم شهر، سوادکوه، سواکوه شمالی، سیمرغ و جویبار، ناحیه چهار شامل بابل، بابلسر و فریدونکنار، ناحیه پنج شامل آمل، نور، محمودآباد، ناحیه ۶ شامل نوشهر، چالوس و کلاردشت و ناحیه هفت شامل تنکابن، عباس‌آباد، رامسر می باشد.

همچنین همایش استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حداکثر تا پایان بهمن ماه امسال با محوریت فرمانداری های نواحی یاد شده با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی های اقتصادی استان در بخش های مختلف برگزار می‌شود.

نخستین روز از همایش فرصت سرمایه گذاری با محوریت شهرستان های ساری و میاندورود با حضور ۸۶ سرمایه گذار در اتاق بازرگانی مازندران برگزارشد.