مجوزطرح سرمایه‌گذاری در مازندران را یک ماهه صادر می‌کنیم/تشکیل کارگروهی برای تعیین تکلیف چهار هزار واحد مسکونی فاقد مجوز در مازندران
مجوزطرح سرمایه‌گذاری در مازندران را یک ماهه صادر می‌کنیم/تشکیل کارگروهی برای تعیین تکلیف چهار هزار واحد مسکونی فاقد مجوز در مازندران

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور روز پنجشنبه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در ساری افزود: برگزاری هفت همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان پیش بینی شده و بهمن ماه سال جاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در مازندران برگزار خواهد شد. نیازمند یک گفتمان مشترک در […]

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور روز پنجشنبه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در ساری افزود: برگزاری هفت همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان پیش بینی شده و بهمن ماه سال جاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در مازندران برگزار خواهد شد.

نیازمند یک گفتمان مشترک در حوزه سرمایه گذاری هستیم

وی با اشاره به چرایی تشکیل همایش فرصت های سرمایه گذاری بیان کرد: اولین خروجی این همایش ها ایجاد یک گفتمان مشترک است، با توجه به گفتمان های متعدد و بعضا متضاد در استان، نیازمند آن هستیم که به یک گفتمان واحد دست یابیم. این گفتمان باید پیامی در عرصه ملی و بین المللی داشته باشد و این پیام آن است که با توجه به ظرفیت های موجود در استان و مردم با تمدنش، آماده ورود سرمایه گذار است.

استاندار مازندران با یادآوری ۱۴ آبان روز بزرگداشت استان و تبریک این روز به مردم، گفت: ۱۲ قرن گذشته در سال ۲۵۰ هجری قمری نخستین حکومت علویان در استان مازندران و در روستای صالحان بخش کجور شهرستان نوشهر پایه گذاری شد، تمدن مازندران در بعد و قبل از ظهور اسلام، تمدن بسیار بالایی است.

مازندران با تمدن بالا نباید با وضعیت اقتصادی کنونی مواجه باشد

حسینی پور با بیان اینکه مازندران با این تمدن نباید با وضعیت اقتصادی کنونی مواجه باشد، افزود: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات موثری در استان انجام شده اما هنوز از همه ظرفیت های استان استفاده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: رتبه نخست در کشاورزی، رتبه نخست در تولید برنج، رتبه نخست تولید مرکبات، رتبه نخست در تولید کیوی و پشتیبانی از بخش های مختلف کشور در تولید گوشت سفید و قرمز، بخشی از ظرفیت های مازندران است که البته اگر در این حوزه ها از شکل سنتی به صنعتی ورود پیدا کنیم تحول عظیمی شکل خواهد گرفت؛ همچنین وجود سه بندر و سه فرودگاه مهم در مازندران بی نظیر است و ظرفیتی مهم بشمار می آید.

با وجود ظرفیت های متعدد، متاسفانه در بخشی از حوزه های اقتصادی خیلی عقب هستیم

نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: با وجود ظرفیت های متعدد، متاسفانه در بخشی از حوزه های اقتصادی خیلی عقب هستیم و نیاز به حرکت های جهشی داریم و باید با اقدامات و روحیه جهادی عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

حسینی پور بیان کرد: متاسفانه نتوانستیم در استان یکی از صنایع مادر را راه اندازی کنیم که بیشترین سهم را می تواند در رشد اقتصادی استان داشته باشد؛ ۹۸ درصد نیازمندی های استان با مالیات برطرف می کنیم و این زیبنده استان نیست.

سیاستگذاری دولت سیزدهم در مازندران، ظرفیت سازی و احیای ظرفیت های نهفته استان برای همیشه است

وی با تاکید بر اینکه سیاستگذاری دولت سیزدهم در استان مازندران، ظرفیت سازی و احیای ظرفیت های نهفته استان برای همیشه است، گفت: به بخش معدن استان خیلی کم توجه شده است، معادن بی نظیری در استان مازندران داریم که تا کنون از آن بهره نبردیم، این معادن باید در راستای کمک به معیشت مردم فعال شود.

استاندار مازندران بیان کرد: در حوزه گردشگری که از بی نظیرترین اطلس جغرافیای جهان هستیم و با فاصله محدودی ساحل، دریا، جلگه و جنگل را کنار هم داریم اما از ظرفیت استفاده نشده است و هنوز پنج درصد صنعت گردشگری را هم نداریم.

اولین کشتی دریایی طی یکی دو هفته آینده در بندر نوشهر راه اندازی می شود

حسینی پور افزود: بیش از ۴۷۰ کیلومتر ساحل در مازندران داریم اما یک کشتی دریایی نداریم، البته با پیگیری های صورت گرفته اولین کشتی دریایی طی یکی دو هفته آینده با ظرفیت حدود ۱۰۰ نفر مسافر در بندر نوشهر راه اندازی می شود و مجوز خرید کشتی کروز را از وزیر صنعت، معدن و تجارت دریافت کردیم و در این زمینه تا کنون پنج سرمایه گذار بدون نیاز به وام بانکی مراجعه کردند هرچند که می توانیم ۸۰ درصد تسهیلات برای خرید کشتی ها ارایه دهیم.

وی ادامه داد: با ظرفیت های مهم گردشگری و وجود سه بندر مهم و استراتژیک تحولات بزرگی می توان در استان رقم زد.

گردشگری و سرمایه گذاری اقتصادی در مازندران محور مذاکره با ۱۴ سفیر کشورهای مختلف

نماینده عالی دولت در استان مازندران در ادامه با اشاره به تلاش ها برای توسعه دیپلماسی خارجی در استان گفت: در طول یکسال گذشته ۱۴ سفیر کشورهای مختلف به مازندران سفر کردند و در مذاکراتی که داشتیم، محور اصلی مذاکرات در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری اقتصادی بود.

حسینی پور با بیان اینکه هرکسی به مازندران آمد و توانمندی های استان را مشاهده کرد علاقه مند به سرمایه گذاری شد، افزود: امروز نیازمند یک گفتمان واحد در حوزه سرمایه گذاری هستیم.

قطار توسعه مازندران به حرکت درآمده است، هر کس توان همراهی ندارد پیاده شود

وی ادامه داد: بعضی ها آنچنان خودشان را به خواب زدند که با جدی ترین شوک نیز بیدار نمی شوند، البته طبیعی است که کسی که خودش را به خواب بزند بیدار نخواهد شد و ما باید او را بیدار کنیم.

استاندار مازندران گفت: در جلسات متعدد بیان کردم و باز هم می گویم که قطار توسعه استان مازندران به حرکت درآمده و مدیران بالادستی و میانی که نمی توانند این قطار را به هر دلیلی همراهی کنند یا به لحاظ فکری مشکل دارند، از این قطار پیاده شوند.

حسینی پور افزود: دولت به دنبال ظرفیت سازی همه زمینه ها و بسترهای اقتصادی در استان مازندران است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران قوه قضاییه در استان به دنبال توسعه اقتصادی استان هستند. 

با مدیرانی که در جلسه لبخند و بعد از جلسه اخم کنند برخورد می کنیم

وی با بیان اینکه کسی که نظرش بر توسعه استان نیست، حق ندارد با نظرش بر نظر قالب مسوولان دولتی تاثیر بگذارد، تاکید کرد: مدیرانی که همراهی نکنند، در جلسات لبخند بزنند و بعد از جلسات اخم کنند با آنان برخورد خواهیم کرد.

غلط می کند مدیری بخواهد جلوی اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را بگیرد

نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: غلط می کند مدیری بخواهد جلوی اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را بگیرد؛ هیچ کس حق ندارد جلوی مصوبات را بگیرد، می بینیم فرآیندی درست می کنند و برای اینکه خودشان زیرسوال نروند جای دیگر را بسیج می کنند و می گویند تو برو شکایت کن.

حسینی پور افزود: علت عقب ماندگی مازندران همین تفکر است و هیچ چیز دیگری نیست، هم سرمایه گذاری علاقه مند به سرمایه گذاری و هم مردم علاقه مند به پیشرفت و توسعه استان هستند، اینکه کسی در این مسیر بخواهد خللی ایجاد کند مردم در مقابلش می ایستند و البته ما نیز به عنوان مسوولان اجرایی در مقابل این تفکر قطعا ایستاده ایم.

وی ادامه داد: حیف است این استان با همه ظرفیت هایی که دارد مقام اول آمار طلاق را داشته باشد، متاسفانه ۱۰ سال است که رشد جمعیت در این استان متوقف شده و بی انگیزگی در جوانان تحصیل کرده استان زیاد شده است، نیروی کار بعضی از استان ها در رتبه دیپلم و زیر دیپلم است اما رتبه بیکار مازندران فوق لیسانس به بالاست، استانی که براساس تراز آمار ملی هوشمندترین جمعیت کشور را دارد، چه کسانی جلو توسعه اقتصادی استان را می گیرند؟

مفسدان اقتصادی مانع توسعه مازندران

استاندار مازندران به جریان هایی که جلو توسعه اقتصادی استان را می گیرند اشاره کرد و گفت: یک جریان مفسدان اقتصادی هستند که برای سهم خواهی خود و باند خودشان در مقابل توسعه استان ایستادند، هرجایی که به نفعشان باشد کار می کنند و هرجا به نفعشان نباشد کار نمی کنند و سرمایه گذاران را فراری دادند. ده ها نفر به من مراجعه کردند و این موضوع را مطرح کردند و این یک درد است.

حسینی پور افزود: مفسدان لانه ای در این استان ایجاد کردند، آن هم در استانی که وارث ۱۰ هزار و ۴۰۰ جوان مومن و متدین و شهید است که رفتند تا امنیت باشد. سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در استان داریم و باید پاسخ این مردم را بدهیم و حق نداریم اجازه فعالیت به این مفسدان بدهیم. 

جریان انقلابی اجازه ادامه حیات به باند فاسد را نخواهد داد

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم شروع به مبارزه با جریان های مفسد کردیم، کسانی که هنوز هم تصورشان این است که باید باند فاسدشان را در استان حفظ کنند و با وجود باند فاسد کارشان را دنبال کنند کور خواندند.

استاندار مازندران تاکید کرد: جریان انقلابی اجازه ادامه حیات به این باند فاسد را نخواهد داد، همه مردم کمک می کنند که این اتفاق بیفتد.

توسعه مازندران به معنای ولنگاری و عقب ماندگی نیست

حسینی پور افزود: همچنین کسانی هستند که تصور می کنند که توسعه به معنای ولنگاری و عقب ماندگی است که باید به آنها بگویم اینگونه نیست، اتفاقا اگر ما بتوانیم کمک کنیم تا به ثروت مردم استان اضافه شود و در مقابل آن بیکاری و رشد تورم را در استان کنترل کنیم آنجاست که ارزش های مهم انقلاب و اسلام احیا می شود.

وی ادامه داد: جوانی که از روی نداشتن شغل به اعتیاد روی می آورد، برای این است ما نتوانستیم برای تامین معیشت و امنیت اجتماعی این جوان برنامه داشته باشیم و این باعث شده تا برخی جوانان به سمت اعتیاد مواد صنعتی بروند.

۱۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران فراهم شده است

نماینده عالی دولت در استان مازندران بیان کرد: فرصت سرمایه گذاری در مقابل این تفکرات برنامه ریزی شده است، ۱۲۳ فرصت سرمایه گذاری در استان فراهم شده و سرمایه گذاران می توانند با مراجعه این پروژه ها را انتخاب کنند.

حسینی پور به موضوع امنیت سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: یکی از مولفه های اصلی امنیت، گفتمان قالب همه مسوولان است که این گفتمان احساس امنیت را ایجاد خواهد کرد.

دستگاه های امنیتی و نظارتی باید با تمام قوا با ریشه های فساد برخورد کنند

وی همچنین مبارزه با فساد را یکی از مولفه های امنیت سرمایه گذاری در استان دانست و افزود: دستگاه های امنیتی و نظارتی باید با تمام قوا با ریشه های فساد در استان و نه با شاخ و برگ ها برخورد کنند تا فضای عمومی استان آزاد شود.

استاندار مازندران همچنین بر لزوم تسریع در امر صدور مجوزهای سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و گفت: سرمایه گذار با یک مبلغ کلان آمده تا در مازندران سرمایه گذاری کند اما ۲ سال در انتظار صدور مجوز است.

حسینی پور افزود: در دنیا سرمایه گذار ارزش و حرمت دارد، در درجه نخست باید به سرمایه گذار احترام کنیم، فرهنگ غنی مازندران فرهنگ احترام و مهمان نوازی است و باید این فرهنگ در حوزه اقتصادی اجرایی شود.

باند فساد مسیر صدور مجوز را طولانی می کند و به دنبال باج گرفتن از سرمایه گذار است

وی ادامه داد: باند فساد همه چیز را قبضه کرده و اجازه نمی دهد مردم ورود پیدا کنند؛ باند فساد مسیر صدور مجوز را طولانی می کند و به دنبال باج گرفتن از سرمایه گذار است.

نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: امروز این خبر را به همه سرمایه گذاران داخلی و بین المللی می دهم که در استان مازندران با ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری، هر طرحی ثبت سفارش شود بدون آنکه سرمایه گذار بخواهد کاری بکند، طی مدت یک ماه مجوزشان را پیگیری، صادر و تحویل می دهیم.

هر کسی در مقابل صدور مجوز برای سرمایه‌گذار بازی دربیاورد، عزل خواهد شد

حسینی پور افزود: این کار نیازمند همکاری، همراهی و همدلی تک تک همکارانم در دستگاه های اجرایی استان است، بدنه کارشناسان ما در دستگاه های اجرایی استان سالم هستند، هر کارشناسی در هر اداره ای مشاهده کرد که کسانی در مقابل این حرکت بازی در می آورند، بلافاصله به من اطلاع دهد و بدون تردید موجبات عزل مسوول فراهم خواهد شد و تعارف با کسی نداریم.

نمی شود همیشه با شوخی و تعارف کار مردم را روی زمین بگذاریم

وی ادامه داد: بناست راهی را با هم برویم تا به نتیجه برسیم؛ نمی شود همیشه با شوخی و تعارف کار مردم را روی زمین بگذاریم، ما می خواهیم کار کنیم و برنامه داریم.

سرمایه گذار خارجی آماده ورود به پروژه بزرگترین جاده ساحلی دنیا در مازندران

استاندار مازندران با بیان اینکه بنا داریم پای سرمایه گذاران بزرگ خارجی را به استان باز کنیم و در طول یکسال گذشته مذاکراتی در این زمینه صورت گرفته است، گفت: سرمایه گذار خارجی برای ورود به بزرگترین پروژه جاده ساحلی دنیا به طول ۴۷۰ کیلومتر آماده است تا قرارداد ببندد و در استان مازندران شروع بکار کند که مقدمات این سرمایه گذاری در حال انجام است.

مازندران باید به محور گردشگری جهان اسلام تبدیل شود

حسینی پور با بیان اینکه مازندران باید به محور گردشگری جهان اسلام تبدیل شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام، به قول شهید سلیمانی حرم است و تمام مسلمانان به عشق و پشتوانه ایران امیدوار هستند؛ در شرق استان بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) قرار دارد و ما می توانیم کریدور منطقه زیارتی و سیاحتی جهان اسلام را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از شهروندان کشورهای عربی وقتی برای زیارت به مشهد می روند پس از آن به مازندران می آیند که این یک فرصت است و باید با بهره گیری از این ظرفیت برای جوانان شغل ایجاد کنیم.

نماینده عالی دولت در ادامه با بیان اینکه بانک های مازندران در یکسال گذشته خدمات زیادی را ارایه کردند و من حرف هایی که در تخریب بانک ها زده می شود را قبول ندارم، گفت: در یکسال گذشته تسهیلات زیادی از سوی بانک ها برای فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی راکد پرداخت شد.

حسینی پور همچنین به راه های تامین مالی سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود: تامین مالی سرمایه گذاری تنها از طریق بانک ها نیست بلکه ما ۲۲ روش برای تامین مالی شناسایی کردیم و اخیرا هم برای پشتیبانی از تولیدکنندگان مرکبات از مسیر بورس تامین اعتبار کردیم.

بزرگترین مولدسازی در طول تاریخ مازندران اکنون در دست اجرا است

وی در ادامه با بیان اینکه بزرگترین مولدسازی در طول تاریخ مازندران اکنون در دست اجرا است، اظهارکرد: مولدسازی اماکن دولتی در استان را دنبال می کنیم، در بسیاری از مناطق ساحلی است برای فعال کردن گردشگری نیازمند زیرساخت هستیم که همه این زیرساخت ها در اختیار بخش های دولتی است و ما با مجوزی که رییس جمهور صادر کردند به دنبال آن هستیم این مکان ها را به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری واگذار کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: با سرمایه گذاری بخش خصوصی هم به بخش های دولتی و هم به مردم عادی و گردشگران خدمات ارایه می شود. چرا باید ۱۰ تا ۳۰ هکتار بهترین زمین ساحلی در اختیار یک مجموعه دولتی باشد؟ ما این زمین ها را به بخش خصوصی واگذار می کنیم و قرار است از محل فروش این زمین ها ۶۰ درصد به استان تخصیص پیدا کند.

حسینی پور اضافه کرد: بخش خصوصی با جدیدترین روش های روز در حوزه گردشگری سرمایه گذاری می کند و هم به وزارتخانه ها و هم به گردشگران خدمات ارایه می دهد که این اقدام شرف اجرایی شدن است.

تشکیل کارگروهی برای تعیین تکلیف چهار هزار واحد مسکونی فاقد مجوز در مازندران

وی همچنین به شناسایی چهار هزار واحد مسکونی ساخته شده فاقد مجوز در مازندران اشاره کرد و گفت: این واحدهای مسکونی برق و آب رایگان استفاده می کند و هیچ تعهدی به کسی ندارد و بسیاری از آنان نیز از افراد گردن کلفت هستند و استان مازندران از این ناحیه متضرر می شود. برای این واحدهای برنامه داریم و کارگروهی در این زمینه تشکیل شده و اگر به مرحله اجرا برسد بزرگترین منبع تامین مالی مازندران خواهد شد و باید تکلیف این ها روشن کنیم.

مردم مازندران مسحق تعالی و رشد هستند

نماینده عالی دولت در مازندران در ادامه بیان کرد: مردم بزرگ مازندران در همه عرصه ها خودشان را نشان دادند، در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند و در حفظ و نگهداری انقلاب ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم کردند، در تامین امنیت غذایی کشور نقش ممتازی دارند، همچنین در مهمان نوازی به رغم اینکه بودجه استان، استانی است اما خدماتی که ارایه می دهد، ملی است، مردم در طول سال ها از مردم سایر استانها باز آغوش باز استقبال کردند لذا این مردم مستحق تعالی و رشد هستند و ما مسوولان موظف به انجام وظیفه هستیم.

حسینی پور افزود: بابت عقب ماندگی ها باید از مردم عذرخواهی کنیم و حتما مسوولان همت خود را کامل کردند تا این استان را در تراز استان دیار علویان برسانند و من هم به عنوان سرباز کوچک در خدمت مردم هستم؛ همه باید عهد و پیمان ببندیم که مسیر تعالی و توسعه همه جانبه استان به خصوص در زمینه اقتصادی را طی کنیم.

به گزارش ایرنا، براساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد عالی رشد استان، همایش شناسایی و معرفی فرصت‌ها و اولویت های سرمایه‌گذاری در هفت ناحیه شامل ناحیه یک گلوگاه، بهشهر، نکا، ناحیه ۲ شامل ساری و میاندرورد، ناحیه سه شامل  قائمشهر، سوادکوه، سواکوه شمالی، سیمرغ و جویبار، ناحیه چهار شامل بابل، بابلسر و فریدونکنار، ناحیه پنج شامل آمل، نور، محمودآباد، ناحیه ۶ شامل نوشهر، چالوس  و کلاردشت و ناحیه هفت شامل تنکابن، عباس‌آباد، رامسر و همچنین همایش استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حداکثر تا پایان بهمن ماه امسال با محوریت فرمانداری های نواحی یاد شده با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی های اقتصادی استان در بخش های مختلف برگزار می‌شود.

امروز نخستین فرصت سرمایه گذاری با محوریت شهرستان های ساری و میاندورود با حضور ۸۶ سرمایه گذار در اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد.