ضرورت ورود دستگاه‌های نظارتی درباره مرغ‌های وارداتی در بازار مازندران
ضرورت ورود دستگاه‌های نظارتی درباره مرغ‌های وارداتی در بازار مازندران

به گزارش ندای تجن به نقل از مازنداصناف، مشکلات تولیدکنندگان مرغ در استان درحالی ادامه دارد که پای مرغ وارداتی در بازار مازندران باز شد. ردپای مرغ‌های وارداتی درحالی در بازار مشاهده می‌شود که تولیدکنندگان به امید کسب سود و تامین بازار طی ماه‌های گذشته جوجه‌ریزی خوبی در واحدهای مرغ استان داشتند و عملا نه تنها بازار استان بلکه به استان‌های […]

به گزارش ندای تجن به نقل از مازنداصناف، مشکلات تولیدکنندگان مرغ در استان درحالی ادامه دارد که پای مرغ وارداتی در بازار مازندران باز شد.

ردپای مرغ‌های وارداتی درحالی در بازار مشاهده می‌شود که تولیدکنندگان به امید کسب سود و تامین بازار طی ماه‌های گذشته جوجه‌ریزی خوبی در واحدهای مرغ استان داشتند و عملا نه تنها بازار استان بلکه به استان‌های دیگر نیز این تولیدات ارسال می‌شود.

هر از چندگاهی شاهد بروز مشکلات برای تولیدکنندگان مرغ در استان هستیم از سربه فلک کشیدن قیمت نهاده‌ها گرفته تا کمبود دارو، مشکل بیماری، نبود بازار برای عرضه محصول هر موضوعی موجب رقم زدن تراژدی تلخ برای تولیدکنندگان می‌شود.

منصورعلی زارعی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: مصرف‌کننده حق دارد که محصول خود را با قیمت مناسب تهیه کرده و تولیدکنندگان نیز با قینت مناسب و دریافت سود به صرفه نسبت به فروش محصول خود اقدام کنند.

وی افزود: دولت نیز باید نگاهش به تولیدکننده و مصرف‌کننده باشد که در این صورت شاهد تعادل در بازار خواهیم بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه استان مازندران بخشی از گوشت مرغ کشور را تامین می‌کند، تصریح کرد: با این وجود شاهد مرغ وارداتی در فروشگاه‌ها با قیمت ۴۵ تا ۴۸هزار تومان هستیم.

زارعی ادامه داد: مرغدار برای تولید یک کیلو مرغ ۴۸ هزار تومان هزینه می‌کند ولی باید در بازار با قیمت ۴۳هزار تومان به فروش برساند.

وی با طرح این سوال که به‌جای اینکه از تولیدکننده خودمان بخریم، چرا باید از خارج وارد کنیم؟ خاطرنشان کرد: باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود که مرغدار بتواند روی پای خود بایستد و به تولید ادامه داد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در این زمینه پیگیری‌های لازم در دستور کار قرار دارد، گفت: همچنین دستگاه‌های نظارتی نیز باید به‌صورت جدی ورود پیدا کنند.

منبع اصلی خبر فارس است