نشست تخصصی دیپلماسی مهارتی برگزار شد
نشست تخصصی دیپلماسی مهارتی برگزار شد
استاندار گلستان با اشاره به اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت اظهار کرد : خوشبختانه بدنه آموزش و پرورش از قابلیت فوق العاده علمی، پژوهشی و برنامه ریزی برخوردار است و آمادگی اجرای طرح های بزرگ را دارد

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امروز جمعه ۲۰ آبان در نشست تخصصی دیپلماسی مهارتی با حضور دکتر نوری وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد : سنین پیش از دبستان و اصطلاحاً کودکستان از اهمیت بالایی در آموزش و پرورش برخوردار است و بر اساس تعهد صورت گرفته گلستان استان پایلوت در حوزه اجرای سند پرورش اوان کودکی(پاک) مشخص شده است.

 وی افزود : در سند آزمایشی پرورش اوان کودکی مفاهیم رشد و تکامل و مهارت های اجتماعی پایه مبتنی بر اعتقادات سبک زندگی ایرانی اسلامی و مفاهیم دینی به صورت یکپارچه مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار گلستان یادآور شد : باید مفاهیم در این سنین با آموزش های غیر مستقیم از قبیل بازی، قصه ، شعر ، نمایش خلاق و سایر روش ها به کودکان منتقل شود و در این راستا کتب مورد نظر تهیه گردیده و مفاهیم روش ها احصا شده است و محتوای مورد نظر مورد تایید مراکز مرتبط با حوزه و دانشگاه قرار گرفته است.

دکتر زنگانه تاکید کرد: امروز در آستانه یک حرکت بزرگ قرار داریم و می توانیم مفاهیم را از این طریق به کودکان منتقل کنیم.

وی یادآور شد: شکل‌دهی شورای راهبردی ملی در این زمینه می تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود و ما امیدواریم بر اساس تعهد صورت گرفته این طرح را اجرایی نماییم و البته زمینه اجرای آن در استان های دیگر را نیز فراهم آوریم.

وی افزود : مفاهیم می‌تواند در قالب اپلیکیشنی جذاب در اختیار مربیان و خانواده‌ها قرار گیرد و با این روش در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم و مانع از اشاعه سبک زندگی غربی در بین کودکان باشیم.

 استاندار گلستان همچنین با اشاره به نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) یادآور شد: باید مسائل و مشکلات دانش آموزان در زمان مناسب شناسایی شود و پس از غربالگری آنها را زیر چتر حمایتی مشاوری قرار دهیم دکتر زنگانه تاکید کرد: معاضدت های حقوقی و  قضایی و حتی در حاشیه مدارس معاضدت های انتظامی از اهمیت بالایی برخوردار است. وی گفت: گاهی آموزش و پرورش متهم به ناکارآمدی میشود که این اتهام به دلیل عدم اجرای وظایف سایر بخش ها ست و این بی انصافی در حق آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در مدل ائتلافی همه سرویس ها و بسته های مورد نظر پیش بینی شده است و تلاش داریم به عنوان استان پایلوت در این زمینه این طرح ها را به صورت کامل پیاده سازی کنیم تا نظام شناسایی فعال و نظام ارائه خدمات جامع با کمک تمامی ذینفعان برقرار شود.

استاندار گلستان تاکید کرد : طرح پرورش عنوان کودکی و نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان و تمامی طرح های حوزه کودکان و نوجوانان که موجب ارتقا و آموزش درست سبک زندگی ایرانی و اسلامی شود مطالبه مقام معظم رهبری است و ما تلاش مضاعف خود را در این مسیر انجام خواهیم داد.

همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار گلستان آیین افتتاحیه مرکز رشد و فناوری دانش آموزی برگزار شد.