منشأ اعتراضات اخیر انباشت ناکارآمدی و کج کارکردی است
منشأ اعتراضات اخیر انباشت ناکارآمدی و کج کارکردی است
نماینده مجلس تاکید کرد: بی گمان منشأ اعتراضات اخیر صرف نظر از موج سواری داعشیان و ضد انقلاب، انباشت ناکارآمدی و کج کارکردی حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش ندای تجن به نقل ازخبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین گودرزی در نشست علنی امروز ( چهارشنبه 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: بی گمان منشأ اعتراضات اخیر صرف نظر از موج سواری داعشیان و ضد انقلاب، انباشت ناکارآمدی و کج کارکردی حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و پیرامون هر یک به فراخور این فرصت اندک و ضرورت تبدیل آن به فرصتی برای تقویت وفاق و انسجام اجتماعی نکاتی عرض می کنم.

نماینده دورود و ازنا در مجلس ادامه داد: در آغازسخن خطاب به جوانان وطن می گویم بیگانگان و در رأس آنان آمریکا و رسانه های غربی هرگز جز پی جویی مطامع و تداوم استعمار خود به دنبال خیر و رستگاری ملت ما نبوده و نیستند. در حوزه اجتماعی به نظر می رسد مهمترین نیاز کشور تکیه بروفاق اجتماعی و نظم وفاقی برخاسته از قاعده جامعه است. طبق اصل 6 قانون اساسی، امور کشور باید با اتکا با آرای عمومی و از راه انتخابات اداره شود و امام عظیم الشأن میزان را رای ملت و رهبر فرزانه انقلاب این نظام را مردمسالاری دینی می خوانند. پس راه ادامه حیات طیبه این نظام عزتمند حفظ وفاق اجتماعی یعنی توافق جمعی اعضای ملت و اصول و روش های مشترک و نظم وفاقی برخاسته از این اعتقاد باور مردم است.

وی بیان کرد: بنابراین گروه های و اقشار مختلف از جوانان، اقوام، مذاهب، زنان و احزاب باید احساس کنند راه ورود آنان برای اداره کشور باز است و جایگاه و نقش خود را در کانون و نه حاشیه نظام احساس کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در حوزه فرهنگی سیاستگذاری دستگاه فرهنگی و رسانه ای کشور سال هاست ناکارآمدی خود را در مواجهه و اتخاذ سیاستگذاری درست با دوگانه سازی ها در مولفه های هویت بخش ملت یعنی عناصر هویت ملی نشان داده است. روش هایی مانند مقابل یکدیگر قراردادن دو دوره اسلامی و باستان تاریخ ملت ایران و دو قطبی از عناصر مختلف دینی، ایرانی و قومی این ملت ، ناخواسته به شکل گیری یک هویت مغشوش و سردرگم بلکه بحران هویت در جامعه به خصوص برای نسل جوان و رخنه در یکپارچگی ملت دامن زده است.

گودرزی افزود: این در حالی است که آخرین راهبرد اندیشکده نظام سلطه و دستور صادره برای رسانه های غربی چنانکه این روزها در صحبت لو رفته خبرنگار بی بی سی شنیدیم، تجزیه ایران از طریق تمرکز بر جدایی خواهی اقوام ایرانی است و با کمرنگ شدن حلقه های پیوند و تعلق خاطر چندهزاره اقوام و ملت ایران ناخواسته در مسیر راهبرد دشمنان وحدت و یکپاچگی حرکت کرده ایم و اکنون زمان گفتگو و تصمیم برای سیاستگذاری های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی متناسب با واقعیت ها و نیازها است و مهمترین جراحی سخت و شجاعانه این روزها بازکردن دروازه های تصمیم گیری است.

وی تاکید کرد: بار دیگر از مسئولین می خواهم محدودیت پلتفرم ها را برای احیای مشاغل صدها هزار ایرانی که در دوماه گذشته به خیل بیکاران پیوسته یا به سوی فیلترشکن ها کوچ کردند و تبادل اطلاعات و ارتباطات اجتماعی رفع کنند، چنانکه هیچ جامعه ای مانند دین، ملت وانقلاب ما پیام نو و قابل پذیرش برای عرضه به  جهانیان و در فضای اجتماعی ندارد.

این نماینده اظهار داشت: نسبت به افاضات جدید رئیس جمهور آذربایجان می گویم نام آذربایجان گویای تبار و ریشه تاریخی قوم آذری آن دیار جدا افتاده از مام میهن است، صفحات شمال غرب ایران عزیز نام از آتروپاتگان سردار ایرانی و حاکم ساتراپ ماد صغیر در عصر هخامنشی دارند که مورخان و جغرافی دانان فارسی نویس قرون اولیه اسلامی آتروپاتگان را آذرآبادگان و عربی نویسان آن را آذربایجان نگاشته اند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس به مباحث حوزه انتخابیه پرداخت و گفت: با تقدیر از ریاست قوه قضاییه، دادستانی تهران، وزیر صمت و ایمیدرو برای راه اندازی فولاد و ذوب آهن ازنا، ضرورت همکاری همه بخش ها تا رسیدن به تولید این شرکت را خواستارم. همچنین به وزیر نیرو گرفتن ماده 23 و آغاز عملیات اجرایی سد ماربره دورود در لایحه بودجه امسال را حسب تعهد آن وزارت خانه را یادآور می شوم.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور در سفر سال گذشته دولت به لرستان محضر شما عرض کردم با اختصاص 50 میلیارد تومان و اصلاح و لایروبی 80 کیلومتر قنوات دو شهرستان ازنا و دورود، بیش از احداث یک سد می توان زمین دیم را به کشت آبی تبدیل و 10 ها روستا را آباد کرد و جنابعالی در همان جلسه ضمن تایید این ضرورت، دستور تامین این اعتبار را صادر کردید، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. انتظار صدور دستور و اقدام عاجل و اختصاص این اعتبار به احیای قنوات دو شهرستان ازنا و دورود را خواستارم. با تقدیر از وزرای راه و دفاع در تصویب تبدیل و توسعه شهرک مسکونی صنایع دفاع دورود به شهر جدید و واگذاری مسکن به مردم نیازمند ، ضرورت تسریع در این اقدام اساسی را متذکر می شوم.

این نماینده گفت: در پایان از همه کارآفرینان، سرمایه گذاران و صاحبان ایده و ابتکار برای سفر به پایتخت طبیعت ایران، سرزمین مزیت های کم مانند دورود و ازنا و سرمایه گذاری در بخش های صنعت، کشاورزی، دام، گردشگری، معدن، آب و آبزیان و منطقه ویژه اقتصادی ازنا دعوت می کنم