۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خانگی در مازندران پرداخت شد
۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خانگی در مازندران پرداخت شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خانگی از ابتدای فروردین تا پایان آبان‌ ماه امسال در استان مازندران پرداخت شده است.

ندای تجن-حسن خیریانپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با پرداخت این میزان تسهیلات اشتغال خانگی برای سه و ۷۶۳ نفر به صورت مستفیم شغل ایجاد شده است.

وی با بیان این که اعتبارات ابلاغی تسهیلات اشتغال خانگی برای سال جاری مازندران ۹۳ میلیارد تومان است، گفت: به طور حتم با تلاش بانک‌های عامل و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تمامی این اعتبارات مصوب به متقاضیان در زمان مقرر پرداخت خواهد شد.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: برای اشتغالزایی خرد از محل صندوق توسعه ملی در استان حدود چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شد که با پرداخت سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در هشت ماهه اول امسال برای ۶ هزار و ۷۳۶ نفر اشتغالزایی شد.

خیریانپور با قدرانی از همراهی بانک‌های عامل استان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مازندران ، گفت : در زمان حاضر یک‌هزار و ۵۲۲ طرح به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان در استان در صف دریافت تسهیلات قرار دارند.

وی با بیان این که با اقدام موثر دولت سیزدهم اعطای تسهیلات رونق تولید به صورت شناور در کشور در حال توزیع است، تصریح کرد : با اجرای این راهبرد هنر مدیران ادارات دولتی در استان در دریافت و معرفی طرح‌های اقتصادی باهدف جذب اعتبارات کشور نمایان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت : با وجود اجرای طرح‌های اشتغالزایی، مسوولان ارشد استان حمایت از واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال را همچنان در اولویت کاری خود دارند و در هشت گذشته حدود ۸۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه پراخت شد.

به گزارش ایرنا، مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد. حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند. بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.
همچنین مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی کشور و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۱ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.