مازندران به 800امین موقوفات نیازمند است
مازندران به 800امین موقوفات نیازمند است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندان با بیان اینکه تبادل تجربه بین امنای موقوفات جهت انجام بهتر امورات قطعا موثر خواهد بود، گفت: در مازندران حداقل ۸۰۰ امین موقوفات نیاز داریم که با همکاری روسای ادارات عملی خواهیم کرد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی صبح امروز در نخستین همایش منطقه‌ای آموزشی توجیهی امنا موقوفات و روسای ادارات اجرایی استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و سمنان که در ساری برگزار شد، اظهار کرد: مازندران با وجود ۲۱۰ هزار رقبه رتبه اول را در این بخش در کشور دارد و واقفین خیراندیش طی سال‌های گذشت نزدیک به ۸۵ وقف جدید داشتند که اولین وقف فناوری کشور در مازندران بود.

وی افزود: استان مازندران میزبان هزار و ۳۶۱ امامزاده است، یکی از کارهای خوبی که در سال‌های اخیر انجام شد و در حقیقت به جا مانده بود؛ بحث اجرای ماده پنج قانون تشکیلات اوقاف بود که در سال ۱۳۹۸ استارت خورد و برکات زیادی برای استان داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندان خاطرنشان کرد: در مازندران ۱۲۲ نفر امین موقوفه داریم که در حال خدمت در سطح روستاها و شهرستان‌ها هستند؛ ما موقوفاتی داشتیم که ۴۲ سال نه اخطاری دریافت می‌کردند و نه چیزی، در سالی که گذشت ۴۵۰ هکتار زمین شالیزاری توسط اوقاف مدیریت شد که ۷۵ درصد از این اقدام را مدیون امین موقوفات هستیم.

حیدری افزود: ما در جای جای مازندران بیش از این نیاز به امنای موقوفات داریم، اعلام کرد: با عنایت به ماده ۵ قانون تشکیلات سازمان اوقاف جهت تعیین فردی به عنوان امین موقوفه و هیاتی متدین برای پیگیری امور موقوفات از سال ۱۳۹۸ باحضور دکتر خاموشی این قانون روی زمین مانده دوباره تحرک پیدا کرد.

وی افزود: از آن زمان تاکنون اوقاف مازندران ۱۲۲ امین موقوفه را در جای جای استان انتخاب کرد و بلوک‌بندی صورت گرفت و باحضور و پیگیری این عزیزان، وصول مطالبات، سرمایه‌گذاری در موقوفات، اجرای امینانه نیات‌، پیگیری مسائل حقوقی و ثبتی موقوفاتی که باتوجه به کثرت کارها در اوقاف روی زمین مانده بود با حضور این عزیزان روند خوبی پیدا کرد و امروز هم نخستین همایش امنای موقوفات چهار استان به‌صورت منطقه‌ای در ساری برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: تبادل تجربه بین امنای موقوفات جهت انجام بهتر امورات در اوقاف قطعا موثر خواهد بود، در مازندران حداقل ۸۰۰ امین موقوفات نیاز داریم که با همکاری روسای ادارات عملی خواهیم کرد.
پایان پیام/